پس از آنکه شایعاتی مبنی بر آغاز فعالیت مجدد برخی معادن شن و ماسه جنوب غرب پایتخت مطرح شد، روز پنجشنبه حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران از این محدوده بازدید کرد تا در جریان وضعیت فعلی آنجا قرار بگیرد.

شن و ماسه

در اين بازديد كه شهردار منطقه 18و مديران شهري اين منطقه نيز وي را همراهي مي‌كردند، بر تسريع اقدامات عمراني براي پايدارسازي و جداره‌سازي ديواره‌هاي عميق معادن تأكيد شد. ناصحي نيز در اين بازديد از پيگيري‌هاي مديريت شهري و رسانه‌ها براي مطالبه مردم اين بخش از شهر كه به تعطيلي معادن منجر شد، تقدير كرد.

وي در عين حال عنوان كرد كه نبايد از فعاليت غيرقانوني احتمالي معادن غافل شد. به گفته وي، بايد با احداث راه‌هاي دسترسي جديد، از رفت‌وآمد كاميون‌هايي كه مصالح لازم را در جداره‌سازي روددره كن و ديواره معادن و طرح تفرجگاهي تاكا تأمين مي‌كنند، در معابر محلي جلوگيري كرد. اين باعث شد تا شهردار منطقه دستور دهد براي جلوگيري از فعاليت احتمالي و غيرقانوني يكي از معادن به نام «شن و ما» تدابير لازم اتخاذ شود.

گفتني است طي روزهاي اخير برخي اهالي خليج‌فارس از رفت‌وآمد كاميون‌ها در معابر اطراف و همچنين توليد ماسه از سوي معدن مذكور گلايه كرده بودند. به همين‌خاطر حسن رحماني، معاون فني- عمراني منطقه 18اعلام كرد كه هرگونه فعاليت فعلي در راستاي ايمن‌سازي گودهاي عميق موجود و طرح 416هكتاري تفرجگاهي انجام مي‌شود.

به گفته وي هيچ‌گونه برداشت و تخليه نخاله در معادن شن و ماسه صورت نمي‌گيرد و جلوي اندك توليد شن و ماسه يكي از معادن از محل دپوي موجودش نيز به‌زودي طبق احكام قضايي گرفته مي‌شود. معادن شن و ماسه جنوب غرب تهران پس از مدت‌ها پيگيري، به‌دليل آلودگي‌ها، گردوغبار و بروز خطرات احتمالي مثل فرونشست زمين 29خرداد امسال تعطيل شدند.

کد خبر 348833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha