پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

‍شهردار تهران امر به معروف و نهی از منکر و ظلم‌ستیزی را ۲ ویژگی بسیار برجسته واقعه کربلا دانست و گفت: امروز در محله، شهر و جامعه ما فقر بزرگ‌ترین منکر است و به‌ ام‌المصایب تبدیل شده است.

قالیباف

البته هم‌اكنون مي‌توانيم ده‌ها دليل بياوريم كه فقرزدايي وظيفه ما نيست اما توجه نكردن به اين موضوع پسنديده جامعه اسلامي نيست.
محمدباقر قاليباف صبح ديروز در نشست صميمانه با دبيران شوراياري و مديران محله‌هاي منطقه19 كه در محل سوله بحران بوستان بزرگ ولايت برگزار شد، ابراز داشت: بعضي از فقرا در شرايط اضطراري قرار داشته و حتي براي اطعام خود نيز دچار مشكل هستند؛ در اين ميان حتما همه ما قادر هستيم دست به‌دست هم دهيم و مشكلات اين خانواده‌هاي فقير را حل و فصل كنيم.

قاليباف خطاب به شوراياران و مديران محله‌ها تأكيد كرد: ممكن است هر كدام از محله‌هاي ما ده‌ها نياز داشته باشد اما رسيدگي به فقرا ازجمله كارهايي است كه همه بايد براي آن همت كنيم و به دغدغه اول ما تبديل شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع پارك 180هكتاري ايرانيان اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه سرانه فضاي سبز منطقه 19فراتر از استانداردهاست، تا پيش از اين قرار نبود كه اين محدوده به بوستان تبديل شود اما در جريان طرح تفصيلي و طرح جامع، پس از بحث و بررسي مقرر شد تا اين محوطه را به بوستان ايرانيان تبديل كنيم.

قاليباف با بيان اينكه «مناطق جنوبي بايد به ظرفيتي برسند كه در آن توليد ثروت اتفاق بيفتد» ابراز داشت: بحث اصلي آن بود كه بخشي از اين محدوده را به پارك ايرانيان تبديل كرده و هر بخشي از اين پارك را به يكي از استان‌هاي مختلف بدهيم تا برنامه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و... خود را اجرايي كرده و اين بوستان به پاتوق ثابت استان‌ها تبديل شود. شهردار تهران با تأكيد بر اينكه محدوده بوستان ايرانيان بايد به سمتي حركت كند كه در آن توسعه اتفاق بيفتد، ابراز داشت: اگر استان‌هاي مختلف در اين بوستان حضور داشته و مراكز خدماتي متنوع در اين زمين باشد، هر شب چند هزار نفر از شهروندان در اين محوطه تردد خواهند كرد و به تبع آن مسئله كوره‌پزخانه‌ها نيز برطرف خواهد شد.

وي با تأكيد بر ضرورت وجود نگاه‌هاي دقيق، پخته، دلسوزانه، منطقي و به دور از سياست‌بازي در تصميم‌گيري‌ها، عنوان داشت: اگر قرار بود تمامي عرصه بوستان ولايت به فضاي سبز تبديل شود، در بدترين شرايط طي 7‌ماه تمامي اين بوستان به پارك تبديل مي‌شد اما در اين زمينه مطالعات گسترده‌اي صورت گرفت و هم‌اكنون نيز بخش گسترده‌اي از آن به فضاي سبز اختصاص يافته است. همچنين بخشي به بيمارستان هسته‌اي و ساير مراكز مورد نياز اختصاص دارد. شهردار تهران با بيان اينكه «توسعه‌هاي كالبدي باعث توسعه فرهنگي و اجتماعي مي‌شود»، گفت:

حين اينكه نگاه مينياتوري براي حل مسائل محله‌اي وجود دارد، ضروري است به توسعه كالبدي در منطقه نيز توجه شود. ما در طول سال‌هاي گذشته مسائل مختلف منطقه را مورد توجه قرار داده‌ايم و همه زير ساخت‌ها آماده شده است.قاليباف با اشاره به برخي نگاه‌ها و اظهارات سياست‌زده تصريح كرد: بعد از گذشت 4دهه از انقلاب، هر مدير پيشينه و كارنامه‌اي دارد؛ بنابراين پيش از هر چيز بايد در ذهن خودتان عملكرد افراد را كنترل كنيد و ببينيد افراد بعد از 30سال مسئوليت در نقاط مختلف، چه خروجي‌اي داشته‌اند؟ روزي كه اختيار و قدرت را در دست داشته است، آيا واقعا كار خود را به درستي انجام داده كه امروز اظهارنظر مي‌كند؟

وي همچنين بر ضرورت اداره سراي محله‌ها با تفكر مسجدي تأكيد كرد و گفت: سراي محله بايد كارهايي را انجام دهد كه نمي‌توان آنها را در مساجد انجام داد؛ بايد توجه داشت كه اساس هويت و زندگي، مساجد هستند. شهردار تهران عنوان داشت: در كنار نگاه جزئي، بايد يك نگاه كلي هم داشته باشيم و شهر را هم در كنار محله ببينيم اما اولويت كار با محله‌هاست.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع پسماند اشاره كرد و گفت: تا پيش از اين 1.5 ميليون نقطه براي جمع‌آوري زباله در شهر داشتيم و همه مردم زباله‌ها را كنار خيابان مي‌گذاشتند كه مشكلات و معضلات خاص خودش را داشت اما هم‌اكنون نقاط جمع‌آوري زباله به 60هزار نقطه رسيده و جمع‌آوري سطل‌ها نيز به‌صورت مكانيزه انجام مي‌شود.

همچنين براي نخستين‌بار در كشور به شكل هوازي و زباله‌سوز نسبت به توليد برق از زباله‌ها اقدام مي‌كنيم. علاوه بر اين، دفن بهداشتي زباله صورت گرفته، بسياري از ايستگاه‌هاي مياني پسماند حذف شده و درياچه شيرابه نيز خشك شده است. قاليباف در پايان گفت: اگر شهرداري در موضوع فاضلاب كمك نمي‌كرد، امكان تحقق شبكه فاضلاب تهران وجود نداشت؛ همانطور كه در بافت فرسوده نيز فيش نوسازي عوارض را به صفر رسانده‌ايم.

  • توجه شهرداري تهران به آسيب‌هاي اجتماعي و فقر

شهردار تهران روز گذشته از محل زندگي كارگران در حاشيه كوره‌پز‌خانه‌هاي منطقه 19بازديد و از نزديك با خانواده‌هاي ساكن در اين محدوده گفت‌وگو كرد.محمدباقر قاليباف در حاشيه بازديد از محل زندگي كارگران كوره پزخانه‌ها به خبرنگاران گفت: درجلسات نظارت ستادي، رسيدگي به امور مناطق را در دستور كار قرار مي‌دهيم كه اتفاقا درباره منطقه 19 نيز موفق شديم تصميمات خوبي بگيريم كه منجر به تحولات جدي دراين منطقه خواهد شد. قاليباف از لزوم توجه به افراد نيازمند در مناطق محروم سخن گفت و افزود: برخي خانواده‌ها از انواع محروميت‌ها در رنج هستند و درحاشيه كوره‌پزخانه‌ها سكونت دارند كه اصلا زيبنده نيست.

کد خبر 348721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha