چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

پرونده مرد هفت تیر کشی که در جریان سرقت خودروی مرد بازنشسته وی را به قتل رسانده بود با درخواست اولیای دم برای اجرای حکم قصاص به واحد اجرای احکام فرستاده شد.

متهم

اين مرد جوان روز 2خرداد سال 88در بزرگراه شهيد چمران قصد داشت خودروي مردي بازنشسته را از او سرقت كند اما وقتي وي در برابرش مقاومت كرد دست به سلاح برد و با شليك گلوله راننده را به قتل رساند و خودرواش را دزديد. وي يك روز بعد از اين سرقت نيز در همان حوالي نقشه سرقت خودروي يك خانم دكتر را كشيد اما بعد از شليك گلوله به پاي اين زن دستگير شد.

با ارسال پرونده اين جنايت به شعبه 74دادگاه كيفري استان تهران وي به اتهام قتل مرد بازنشسته به قصاص و به‌خاطر مجروح كردن خانم دكتر به تحمل 10سال حبس محكوم شد. اين رأي مدتي بعد نيز توسط قضات شعبه 16ديوان عالي كشور تأييد شد اما خانواده مقتول پيگير اجراي حكم نشدند تا اين مرد 7سال در زندان بماند.

وي مدتي قبل با استناد به ماده 429قانون مجازات اسلامي از قضات دادگاه خواست كه او را از بلاتكليفي نجات دهند. به اين ترتيب صبح ديروز جلسه رسيدگي به اين درخواست در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي اصغر عبدالهي برگزار شد. در اين جلسه هرچند اولياي دم حضور نداشتند اما وكيل مدافع آنها به نمايندگي از آنان درخواست صدور حكم قصاص كرد. وي گفت: در اين

در چنين شرايطي قضات دادگاه با درخواست متهم مخالفت كردند و با توجه به اينكه وي پيش از اين به قصاص محكوم و حتي رأي در ديوان عالي كشور تأييد شده و مراحل استيذان را نيز طي كرده بود، پرونده براي اجراي حكم به واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي فرستاده شد.

کد خبر 348715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha