معرفی کتاب > روبات‌ها به دو دلیل اختراع شده‌اند: ۱. به این دلیل که انسان‌ها از اختراع و ور‌رفتن با ابزارهای باحال خوششان می‌آید.

دوچرخه شماره ۸۴۹

 2. به اين‌خاطر كه انسان‌ها مي‌توانند كارهاي خطرناك و ملال‌آور را از سر خودشان باز كنند.‍ پس به روبات‌ها كارهايي واگذار مي‌شود كه ما دل خوشي از انجام‌دادن آن‌ها نداريم، كارهايي مثل چمن‌زني يا خنثي‌كردن بمب و اين‌جور چيزها.

روبات‌ها در انجام اين‌جور كارها حرف ندارند، چون آن‌ها:

  *حوصله‌شان سر نمي‌رود.

  *به كارهاي خطرناكي كه انجام مي‌دهند اهميتي نمي‌دهند.

  *قدرتشان از ما بيش‌تر است.

  *هيچ‌وقت دستورها را فراموش نمي‌كنند...

 

دوچرخه شماره ۸۴۹

 

با خواندن كتاب «روبات‌هاي آشوبگر» مي‌فهميد كه چگونه اين روبات‌ها در حال تسخير جهان‌اند، با روباتي آشنا مي‌شويد كه مجبور است براي گذراندن زندگي‌اش حلزون بخورد و هم‌چنين مي‌فهميد كه سايبورگ‌ها با حيوانات اهلي سايبري‌تان چه فرقي دارند.

اين كتاب 190 صفحه‌اي يكي از جلدهاي مجموعه‌ي «دانش ترسناك» است. «مايكل گلد اسميت» نويسنده‌ي اين كتاب و «محمود مزيناني» مترجم آن است. انتشارات پيدايش (66401514) اين كتاب را با قيمت  13‌هزار تومان منتشر كرده است.

 

  • گردباد سياه

تيمور سگش را از غربتي‌هاي دوره‌گرد گرفته. مي‌گويد چهار تا ميش داده تا اين سگ را گرفته! سگ لعنتي‌اي كه تيمور براي خنده و مردم‌آزاري‌هايش آن را به جان بچه‌ها مي‌اندازد...

همين چند وقت پيش بود؛ توي ميدانگاهي ده داشتيم بازي مي‌كرديم و غافل گرم بازي بوديم كه يك‌مرتبه سياه‌ سگي پيدايش شد و ما تا آمديم بجنبيم، سگ را به جانمان انداخته بود. نزديك بود قالب تهي كنيم!

مثل اين‌كه گردباد افتاده باشد توي جمعمان، مثل باد هر كدام به طرفي فرار كرديم. سياه هم ايستاده بود و به حال ما از خنده ريسه مي‌رفت.

 

دوچرخه شماره ۸۴۹

 

كتاب «سياه‌سگي» مجموعه‌ي 10 داستان كوتاه است كه اكثر داستان‌هايش حال و هواي روستاهاي دهه‌ي 60 را دارند.

داستان «سياه‌سگي» قصه‌ي پسري به نام تيمور است كه چون سگ سياه و بزرگي دارد بچه‌ها سياه‌سگي صدايش مي‌كنند. تيمور گاه و بي‌گاه با سگش بچه‌هاي آبادي را اذيت مي‌كند. بچه‌ها هم تصميم مي‌گيرند كه از او انتقام بگيرند!

نويسنده‌ي اين كتاب 144 صفحه‌اي «روح‌الله درويشي» است و كتاب‌هاي قاصدك (ذكر) (66410041) آن را با قيمت 5800 تومان منتشر كرده است.

کد خبر 348683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha