همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ایران به دنبال خاموش کردن فتنه تکفیری منطقه است، گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال ادامه بحران امنیتی و شعله ور کردن آن در منطقه هستند.

به گزارش ايرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: صف حسینیان و یزیدیان را باید به درستی درک کرد، امروز نحوه زندگی مسلمانان پُر از آشوب و فتنه سفاکان تروریست وهابی شده است.

وی یادآور شد: این افراد با کمال قساوت تیغ بر رخساره امت اسلامی می‌کشند و آمریکا و قدرت شیطانی صهیونیست هلهله کنان از آنان پشتیبانی می‌کنند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: ایران در فتنه تکفیری منطقه به دنبال آرام کردن و خاموش کردن آن است اما آنچه آمریکایی ها و صهیونیست ها دنبال می کنند ادامه بحران امنیتی و شعله ور کردن آن است که البته حد و حدود هم دارد و تا جایی است که به منافع آنان صدمه نزند.

لاریجانی یادآور شد: وظیفه امروز ما فهم صفوف حسینی و یزیدی زمان است، گریستن و غم گساری در واقعه کربلا ما را باید به وظیفه امروز آشنا کند و به قول شهید مطهری باید شمر امروز را شناخت.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا شمر امروز با آتش افروزی در منطقه غیر از آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای پست و دون مایه منطقه هستند؟

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیام امام حسین(ع) این است که صف یزیدیان را بشناسیم و در راه مبارزه با آن تا پای جان بایستیم.

لاریجانی افزود: اخیرا در کنفرانس امنیتی هرتزلیا که رژیم صهیونیستی برگزار کرد یکی از شخصیت‌های مشهور آمریکایی بیان کرد که اسرائیل امروز در بهترین شرایط امنیتی است چرا که کشورهای دیگر درگیر مسائل تروریستی و امنیتی در منطقه شده‌اند و بدترین حالت زمانی است که تروریسم‌ها سرکوب شوند و ایران و حزب الله موفق از آن بیرون بیایند.

وی تصریح کرد: این فکر شیطانی و یزیدی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خلاف شعارهای دروغین خود هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند و هدف بزرگ تری در پس این ماجراجویی فراگیر منطقه‌ای نهفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: در این کنفرانس یکی از مسئولین امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در شرایط بی نظیری قرار دارد که باید آن را حفظ کرد و حتی اگر داعش سرکوب شود باید هرچه سریع تر با جبهه النصره پیوندهای عمیق تری برقرار کرد، این مطلب به خوبی ماهیت جریان‌های تروریستی را نشان می‌دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این دو موضوع که از زبان دو صاحب نظر آمریکایی و صهیونیستی بیان شد نشان می‌دهد که آنچه که رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند عین حقیقت و راه روشن امروز ما است، ایشان فرمودند راهبرد ما و آمریکایی‌ها در مسائل منطقه در تضاد کامل است.

وی ادامه داد: اگر امام صادق(ع) فرمودند حسین اشک چشم هر مومنی است از آن جهت بوده که رفتار ما متناسب با شرایط امت اسلامی آراسته به سیره حسین شود و ملت بزرگ و روشن ضمیر ایران در پناه انوار انقلاب اسلامی این آراستگی را یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عمق نهضت بزرگ آنگونه بود که همه اولیاء دین در زنده نگه داشتن آن قیام کردند تا صف حسینیان در تاریخ روشن و فروزان باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: راه حسین (ع) در تاریخ باید تابناک و درخشنده باقی بماند تا حسینیان هر زمان جهت خود را با این نهضت همسو کنند و سمت و سوی دشمنان خدا را نیز به درستی بشناسند لذا نهضت حسینی معیار حق و باطل در تاریخ شد.

لاریجانی به فرازی از زیارت اربعین اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) جان خود را فدا کرد تا بندگان را از جهالت نجات دهد، امروز نیز باید صف حسینیان و یزدیان را به درستی درک کرد، صحنه زندگی مسلمانان پر از فتنه و آشوب سفاکان تروریسم وهابی شده است که با کمال قساوت تیغ بر رخساره امت اسلامی می کشند.

**گرامیداشت یاد و خاطر شهید همدانی

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره سرلشگر شهید حسین همدانی که امروز مصادف با سالگرد شهادت وی است، گفت: سردار همدانی از فداکاران راه صیانت از حرم اهل بیت(ع) بود که سابقه طولانی در دفاع مقدس داشته اند، امیدواریم که خداوند وی را با اولیای خویش محشور کند.

لاریجانی همچنین کرد: مجمع نمایندگان استان همدان در بیانیه ای این روز را گرامی داشته و به خانواده شهید همدانی تسلیت گفته اند.

کد خبر 348616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha