سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

تحقیقات بازپرس جنایی درباره مرگ جوانی معلول در یک حادثه تیراندازی نشان داد که یکی از سربازان پلیس با بی‌احتیاطی ۲۸ گلوله شلیک کرده و باعث قتل جوان معلول شده است.

متهم

اين حادثه چند روز قبل در بندرعباس اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه به مأموران پليس خبر رسيد در منطقه 2هزار دستگاه حادثه‌اي رخ داده و چند نفر با يكديگر درگير شده‌اند. دقايقي بعد بود كه مأموران راهي محل درگيري شدند. آنها قصد داشتند چند نفر را كه موجب اخلال در نظم شده بودند دستگير كنند اما متهمان با مأموران درگير شدند و كار بالا گرفت. مأموران پليس سعي داشتند اوضاع را كنترل كرده و به درگيري پايان دهند اما چند نفر از متهمان به زد و خورد با مأموران پرداختند.

در اين شرايط بود كه ناگهان يكي از سربازان‌وظيفه با سلاح كلاشينكف شروع به تيراندازي كرد. او بي‌مهابا شليك مي‌كرد و صداي رگبار او ترس و وحشت زيادي در دل ساكنان منطقه ايجاد كرد. شليك‌ها ادامه داشت تا اينكه يكي از گلوله‌ها به جوان معلولي كه در آنجا بود برخورد كرد. با اينكه وي به بيمارستان منتقل شد اما ساعتي بعد به‌دليل خونريزي شديد و شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. در اين حادثه چند نفر از متهمان و مأموران پليس نيز مجروح شدند و درگيري با دستگيري 21نفر خاتمه يافت.

  • بازداشت سرباز وظيفه

دقايقي از اين نزاع خونين مي‌گذشت كه ماجرا به قاضي محسن مينا، بازپرس جنايي بندرعباس گزارش شد و تحقيقات در اين‌باره كليد خورد. در همان بررسي‌هاي اوليه معلوم شد كه جوان معلول به ضرب گلوله سرباز نيروي انتظامي به قتل رسيده است. مأموران مدعي بودند كه مقتول در نظم اخلال و از دستور مأموران تمرد كرده و حتي قصد داشته سرباز جوان را خلع سلاح كند. اين در حالي بود كه مقتول معلول و از افراد تحت پوشش بهزيستي بود و به‌دليل معلوليت جسمي توان حركت نداشت. بنابر اين ادعاي مأموران نمي‌توانست واقعي باشد.

ماموران حاضر در درگيري منكر تيراندازي به سوي جوان معلول بودند اما چند نفر شهادت دادند كه سرباز پليس عامل قتل جوان معلول است. همچنين معلوم شد كه سرباز پليس بدون رعايت قانون به كارگيري سلاح و به‌صورت رگبار تيراندازي كرده است. اينها همه دلايل عليه سرباز خاطي نبود، چراكه چند روز بعد نتايج آزمايش اسلحه شناسي نيز در اختيار بازپرس پرونده قرار گرفت.

اين نظريه كارشناسي حكايت از آن داشت كه گلوله كلاشينكف با فاصله چند متري شليك و از كتف چپ وارد بدن مقتول و از زير گلوي او خارج شده است. اين در حالي بود كه با توجه به معلوليت حركتي مقتول نقش او در اخلال در نظم عمومي و تمرد از دستور مأموران را منتفي مي‌كرد. از اين‌رو سرباز وظيفه ضارب به‌دليل اينكه اقداماتش خلاف قانون و از سويي نوعا كشنده بود به اتهام قتل بازداشت شد.
تحقيقات ادامه دارد

قاضي محسن مينا، بازپرس جنايي بندرعباس در اين باره مي گويد: مدارك و شواهد به‌دست آمده حاكي از آن است كه اين سرباز وظيفه به شكلي شتاب زده و خلاف قانون از سلاح استفاده و مرتكب قتل شده است. از سويي خانواده مقتول نيز با طرح شكايت خواستار روشن شدن دليل اصلي مرگ عزيزشان و مجازات قاتل شده است. در چنين شرايطي متهم در بازداشت به‌سر مي‌برد و تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد.

کد خبر 348558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha