یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه از ۷۱ مورد نقض پیمان ترک مخاصمه از سوی توسط تروریست‌های ضد سوری و گروه‌های مسلح موسوم به معارض در شبانه روز اخیر خبر داد.

 آتش بس سوریه ۷۱ بار نقض شد

به گزارش ایرنا، مرکز نظارت بر آتش بس سوریه روز یکشنبه در بولتن خبری خود اعلام کرد: در شبانه روز اخیر بیشترین حمله تروریست ها به مناطق استان حلب رخ داد و این مناطق 45 بار هدف گلوله باران قرار گرفت.

استان‌های دمشق، لاذقیه و حما نیز به ترتیب 18، 5 و سه بار هدف گلوله باران تروریست‌ها قرار گرفته است.

مرکز نظارت بر آتش بس سوریه اعلام کرده است: تروریست‌ها برخی نواحی مسکونی و نیز مراکز ارتش سوریه نزدیک مجتمع تجاری کاستلو و منطقه حی الانصاری، آکادمی نظامی اسد و کارخانه سیمان منطقه حلب را هدف گلوله باران سنگین قرار دادند.

همچنین گروههای تروریستی در چند استان با آتشبار، موشک و خمپاره انداز نواحی مسکونی را هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از ساکنان این مناطق کشته و مجروح شدند.

مرکز نظارت بر آتش بس سوریه در ادامه اعلام کرد: هواپیماهای روسیه و سوریه علیه مراکز گروه های مسلحی که آتش بس را پذیرفته و موافقت نامه مربوطه را امضا کرده اند هیچ حمله ای صورت نداده اند.

این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، همچنین گزارش داده نمایندگان پنج منطقه دیگر سوریه موافقت نامه آتش بس را امضا کرده‌اند که سه قرارداد مربوط به استان لاذقیه و دو توافق در حمص است.

تا کنون 694 منطقه با امضای موافقت نامه به آتش بس پیوسته‌اند.

کد خبر 348242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha