همشهری‌آنلاین: سینماهای پاکستان به نشانه همبستگی با نیروهای مسلح این کشور ،در پی تشدید تنش در کشمیر میان دهلی نو و اسلام آباد، اکران فیلم‌های هندی را متوقف کرده‌اند.

 تنش‌ میان هند و پاکستان از زمانی بالا گرفته است که نیروهای امنیتی هند ماه ژوئیه سرکوب ناراضیان در کشمیر تحت کنترل دهلی نو را شروع کردند.

روابط دو کشور ماه سپتامبر پس از حمله ستیزه‌جویان به یک پایگاه ارتش هند که به کشته شدن 18 سرباز هندی انجامید، بدتر شد. دهلی نو پاکستان را در این حمله مقصر می‌داند.

ندیم مندویوالا، از سینماداران پاکستان که هشت سینما در کراچی و اسلام آباد، پایتخت این کشور، دارد ،گفت :«ما از روز جمعه(9 مهر) تا زمانی که اوضاع بهتر شود و به حال عادی بازگردد، اکران فیلم‌های هندی را متوقف کرده‌ایم.»

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از رویترز، هند روز پنجشنبه هشتم مهرماه اعلام کرد «حمله‌هاي دقیق» به کشمیر تحت کنترل پاکستان داشته است. پاکستان این ادعا را محکوم و تکذیب کرد.

اتحادیه تولیدکنندگان فیلم هند ، از نهادهای کوچک فیلمسازان ، روز پنجشنبه اعضای این اتحادیه را از استخدام بازیگران پاکستانی منع کرد.

ندیم مندویوالا و دیگر سینماداران پاکستانی گفتند ممنوعیت اکران فیلم های هندی در پاکستان همچنین واکنشی به اقدام اتحادیه تولیدکنندگان فیلم هند بود.

کد خبر 348092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha