مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از آنکه وضعیت نامناسب هوا یک هفته پرتاب فضا پیمای آتلانتیس را به تاخیر انداخت از روز یکشنبه شمارش معکوس برای پرواز این فضا پیما در بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس زمان پرتاب آتلانتیس ساعت 12 و 29 دقیقه روز چهارشنبه به وقت محلی از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا تعیین شده است.

ناسا اعلام کرده در صورتی که در زمان تعیین شده امکان پرتاب وجود نداشته باشد دو روز بعدی فرصت مناسبی برای این کار خواهد بود.

در فاصله زمانی باقیمانده تا زمان پرتاب مهندسان وتکنسین های ناسا در پایگاه فضایی کندی سرگرم کنترل نرم افزار پرواز،تست سیستم های ناوبری،سوخت رسانی و سلول هایی که برق سیستم های آتلانتیس را تامین می کند خواهند بود.

این دومین شمارش معکوس برای آغاز این ماموریت آتلانتیس به فضا ا ست که ابتدائا قرار بود روز 27 اوت به فضا پرتاب شود.

در آن زمان پرتاب به دلیل برخورد صاعقه با سکوی پرتاب موجب شد تا مهندسان مجدد سیستم های آتلانتیس را از نظر  صدمات احتمالی باز بینی کنند.

چهار فضا نوردآتلانتیس در این سفر 11 روزه قرار است سه راهپیمایی فضایی برای از سر گیری ساخت آزمایشگاه فضایی دوران که ساخت آن 3 سال و نیم پیش پس متلاشی شدن فضا پیمای کلمبیا در مسیر برگشت به زمین متوقف شده را انجام دهند.

کد خبر 3480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز