مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلسکوپ هابل شاهد پدیده‌ای عجیب روی سطح قمر اروپای سیاره مشتری بوده‌است: توده‌هایی از بخار آب از سطح این قمر به بیرون فوران می‌کنند.

براساس گزارش NBC، قمر اروپاي سياره مشتري يكي از معدود مناطق در سامانه خورشيدي است كه احتمال وجود حيات در آن بسيار بالا است و اين كشف جديد از وجود احتمالي فوراه‌هاي آب از سطح قمر نيز باعث شده‌است تا دانشمندان هيجان‌زده شوند.

اين فواره‌ها نمونه‌برداري از اقيانوس‌هاي اروپا را در ماموريت‌هاي آينده به اين قمر ساده‌تر خواهند كرد زيرا به گفته جف يودر از هيات مديره ماموريت‌هاي علمي ناسا، ديگر نيازي به حفاري‌هاي عميق روي اقيانوس‌هاي منجمد اروپا نخواهد بود.

به گفته يودر،‌اقيانوس‌هاي اروپا از جمله مناطقي هستند كه اميد زيادي به كشف گونه‌اي از حيات در آنها وجود دارد، تنها مناطقي از سامانه خورشيدي كه ممكن است حيات رادر خود پنهان كرده باشند و اين توده‌هاي بخار آب،‌درصورتي كه حقيقي باشند، مي‌توانند راهكاري جايگزين را براي نمونه‌برداري از اين اقيانوس‌ها فراهم آورند.

ناسا مي‌گويد اين فواره‌ها آب را ارتفاعي بيش از 200 كيلومتر به بالا پرتاب مي‌كنند. اروپا داراي اقيانوس‌هايي عظيم استكه به گفته ناسا ميزان آب موجود در آن دو برابر آب اقيانوس‌هاي زمين است.

کد خبر 347809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha