مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاتل فضایی دیسکاوری و هفت خدمه آن برای ادامه ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس دیسکاوری سه‌شنبه 23 اکتبر (اول آبان)  در ساعت 11:38 صبح به وقت شرق آمریکا از فلوریدا  به فضا پرتاب شد.

دیسکاوری یک از جمله یک بخش پهلوگیری بزرگ که باید روی ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شود تا آزمایشگاه‌های فضایی اروپایی و ژاپنی در انتظار پرتاب بتوانند به این ایستگاه متصل شوند.

علیرغم پیش‌بینی‌ها در مورد بارندگی در زمان پرتاب، وضع هوا مساعد بود و تکه‌ای یخ که روی گیره اتصال بین تانک سوخت خارجی و دیسکاوری سقوط کرد، از نظر مهندسان ناسا آنقدر کوچک بود که مشکلی در دقایق پایانی شمارش نهایی به وجود نیاورد.

محفظه خارجی سوخت دیسکاوری نسبت به ماموریت قبلی طوری تغییر داده شده است که از تشکیل خطرناک یخ ناشی از محتوای بسیار سرد اکسیژن و هیدروژن مایع درون آن جلوگیری کند.

پاملا ملوری، فرمانده زن سفینه، دومین زنی است که تا به حال رهبری یک ماموریت شاتل را به عهده گرفته است.

خدمه دیسکاوری ماموریتی دوهفته‌ای را در فضا در پیش دارند که پیچیده‌ترین مورد از نوع خود در نه سالی است که مونتاژ ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین ادامه داشته است.
برای انجام این ماموریت 5 پیاده‌روی فضایی پیش‌بینی شده است.

شاتل یک بخش جدید ساخت ایتالیا با اندازه‌ای در حد یک اتوبوس کوچک را حمل می‌کند که فضانوردان آن را به ایستگاه فضایی متصل می‌کنند تا محل پهلوگیری آزمایشگاه‌های فضایی جدید اروپایی و ژاپنی باشد که قرار است به ایستگاه فضایی متصل شوند. نام این بخش جدید، "هارمونی"، را کودکان دانش‌اموز در یک مسابقه ملی تعیین کرده‌اند.

هنگام برگشت دیسکاوری کلیتون آندرسن فضانورد آمریکایی که پنج ماه گذشته را درد ایستگاه گذرانده است به زمین باز می‌‌گردد. از جمله خدمه دیسکاوری یک فضانورد ایتالیایی، پائولو نسپولی است که اولین سفر فضایی خود را انجام می‌دهد.

کد خبر 34770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز