جنجال و بلوا در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گویی تمامی ندارد؛ چند ساعت مانده به برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، ترامپ اعلام کرده قصد دارد همین ابتدا برگ برنده‌اش را رو کند؛ خانم «جنیفر فلاورز».

انتخابات آمریکا

برخي رسانه‌هاي آمريكايي، جنيفر فلاورز را «معشوقه بيل كلينتون» خوانده‌اند و برخي ديگر او را «رقيب عشقي هيلاري». اما ماجرا از اين قرار است كه در انتخابات رياست‌جمهوري 1992آمريكا، جنيفر فلاورز، مدل و بازيگر سينما، به تحريك جمهوريخواهان در مقابل خبرنگاران حاضر شد و اعلام كرد مدت 12سال است با بيل كلينتون كه آن زمان نامزد دمكرات‌ها در انتخابات بود، رابطه داشته است. كلينتون در آن زمان ادعاهاي فلاورز را رد كرد و در انتخابات هم پيروز شد اما 6سال بعد اعتراف كرد با او رابطه داشته است. 24سال پس از آن ماجرا، اكنون دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواهان قصد دارد بار ديگر از اين مهره استفاده كند تا شايد بتواند اين بار همسر بيل كلينتون را از صحنه به در كند.

جنيفر فلاورز ديروز در پاسخ به دعوت دونالد ترامپ براي نشستن در «رديف اول حضار» در مناظره انتخاباتي‌اش با كلينتون، با انتشار پستي در توئيتر نوشت: «سلام دونالد. مي‌داني كه من طرف تو هستم و قطعا در مناظره شركت خواهم كرد.» 9سال قبل، جنيفر فلاورز نظر ديگري داشت. او در مصاحبه با يكي از روزنامه‌هاي آمريكايي گفته بود اگر هيلاري كلينتون، نامزد انتخابات رياست‌جمهوري شود، از او حمايت خواهد كرد. فلاورز گفته بود: «چه نفعي دارد كه بار ديگر ماجراهاي گذشته را پيش بكشيم و هيلاري كلينتون را خجالت‌زده كنيم. ترجيح مي‌دهم به كسي رأي بدهم كه از جنس خودم باشد.»

اما ماجرا به همين‌جا ختم نشده است. مخالفان ترامپ هم از هيلاري كلينتون خواسته‌اند حالا كه قرار است جنيفر فلاورز در مناظره شركت كند، او هم بهتر است از همه زن‌هايي كه از دونالد ترامپ به‌خاطر تعرض جنسي شكايت كرده‌اند، دعوت كند در مناظره حضور پيدا كنند. 3پرونده شكايت عليه ترامپ در اين زمينه وجود دارد اما ترامپ ادعاهاي اين 3نفر را رد كرده است. يكي از شاكيان همسر سابق او «ايوانا» است كه بسياري از مخالفان ترامپ از او خواسته‌اند در مناظره شركت كند.

طي روزهاي اخير نگراني هيلاري كلينتون تنها به «دروغ‌ها» و تهمت‌هاي ترامپ محدود مي‌شد؛ موضوعي كه باعث شد او در چندين مصاحبه از برگزاركنندگان بخواهد نسبت به اين رفتار ترامپ ساكت ننشينند و مانع دروغ‌گويي‌هايش در طول مناظره شوند. هرچند اغلب اتهامات و دروغ‌هاي مطرح شده از سوي ترامپ عليه دولت باراك اوباما و شخص هيلاري كلينتون بلافاصله از سوي رسانه‌هاي آمريكايي برملا شده‌ اما نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد سخنان او، هرچند به دروغ در رأي مردم آمريكا تأثيرگذار بوده‌ است.

اكنون اما با باز شدن دوباره پاي جنيفر فلاورز به انتخابات آمريكا، موضوع به‌ كلي دگرگون شده است. هيلاري كلينتون در قبال اين مسئله عكس‌العملي نشان نداده اما تيم انتخاباتي او ديروز با صدور بيانيه‌اي نوشت: «هيلاري كلينتون قصد دارد از اين مناظره براي پرداختن به مسائلي استفاده كند كه در زندگي مردم تأثيرگذار است؛ عجيب نيست كه ترامپ اما شيوه ديگري را در پيش گرفته است.»

  • اولين مناظره انتخاباتي كلينتون و ترامپ

6هفته مانده به انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا، امشب نخستين مناظره از 3مناظره انتخاباتي هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ برگزار مي‌شود. دانشگاه «هافسترا» كه يك دانشگاه خصوصي در 10كيلومتري نيويورك است، ميزبان اين مناظره خواهد بود. مدت زمان مناظره 90دقيقه است كه به‌صورت زنده از شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني پخش خواهد شد.

پيش‌بيني مي‌شود اين مناظره حدود 100ميليون بيننده داشته باشد. اين 90دقيقه به 6بخش 15دقيقه‌اي تقسيم مي‌شود كه هر بخش به يك موضوع كلان اختصاص داده شده است. هر نامزد 2دقيقه فرصت دارد به سؤال مطرح شده از سوي مجري پاسخ دهد. در 11دقيقه باقيمانده هر يك از نامزدها پاسخ نامزد ديگر را مي‌دهد. نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد نخستين مناظره 2نامزد، تأثير بالايي روي رأي نهايي مردم آمريكا دارد.

کد خبر 347466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha