سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: چیپ‌های حافظه فلش با ظرفیت بالا برای استفاده در دستگاه‌های دیجیتال به خصوص موزیک‌پلیرها تولید شد

 شرکت کره‌ای ساسمونگ که بزرگترین تولیدکننده چیپ‌ حافظه‌های کامپیوتری در جهان محسوب می‌شود موفق به ساخت چیپ حافظه فلش NAND خواهد شد که 64 گیگابایت حافظه داشته و دارای پهنای 30 نانومتر خواهد بود. لازم به ذکر است یک نانومتر، یک میلیاردم یک متر است و یک تار موی طبیعی انسان دارای قطری حدود 80000 نانومتر است.
تکنولوژی ساخت حافظه‌های فلش در چند سال اخیر با رشد بسیار سریعی روبرو بوده است و سامسونگ به عنوان پیشرو در این صنعت مدعی است که هشت سال تمام در افزایش ظرفیت این حافظه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و کارشناسان آنها در حال تحقیق بوده‌اند. در همین سال‌ها و در طول هفت سال گروه دیگری از این شرکت مشغول کار بر روی کاهش پهنای چیپ‌ها بوده‌اند. قرار است ساخت  این چیپ‌های جدید از سال 2009 آغاز و روانه بازار گردد.
لازم به ذکر است که تکنولوژی جدید سامسونگ می‌تواند تعداد بیشتری از تراشه‌ها را به صورت مجتمع بر روی یک نیمه‌رسانا قرار داده و مصرف انرژی کمتری نیز داشته باشد. حافظه‌های فلش معمولا در تلفن‌های همراه، دستگاههای مدیا پلیر و  دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و این قابلیت را دارند که پس از خاموش شدن دستگاه، اطلاعات را درون خود نگهدارند. سامسونگی‌ها حافظه دستیابی تصادفی دینامیک یا همان DRAM را برای استفاده در کامپیوترهای خانگی را نیز تولید می‌کنند.
سال گذشته سامسونگ موفق به ساخت حافظه 32 گیگابایتی گردید که دارای پهنای 40 نانومتر است که هنوز محصولات آن وارد بازار نگردیده و قرار است در ابتدای سال 2008 این امر تحقق یابد. در حال حاضر محصولات این شرکت  که در بازار مورد استفاده عموم هستند، دارای پهنای 50 نانومتر هستند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 34745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز