همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:دستاوردها و آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس برای جوانان دیروز و امروز کشور، بسیار سازنده، مفید و موثر بوده است.

دفاع

سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی در گفت و گو با ایرنا در خصوص فعالیت های خدمت رسانی در زمان هشت سال دفاع مقدس به مردم مناطق محروم کشور توسط بسیج،گفت:با توجه به روحیه و نگاه انقلابی که مبنای شکل گیری بسیج بود،این نوع از کارکردها و فعالیت ها در زمان جنگ و قبل از تشکیل سازمان بسیج سازندگی وجود داشت که برای نمونه خیلی از رزمندگان و بسیجیان در فصل برداشت به کشاورزان و مردم مناطق محروم کمک و خدمت رسانی کرده و در آبادانی محلات و روستاهای آنان نقش زیادی داشتند.

وی به آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نخستین برکت هشت سال دفاع مقدس برای نظام اسلامی ایران، «ولایت پذیری» بود و همچنین این نوع ارتباط ناگسستی مردم با حاکمیت و ولایت را به دنیا اثبات کرد که ظرفیت و روحیه ولایت مداری مردم برای پاسخگویی به مشکلات نظام را نمایان کرد.

سردار غلامی در ادامه تصریح کرد: از دیگر آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس این بود که مردم با توجه به شناخت توانمندی های داخلی خود، توانستند جلوی هرگونه وابستگی به کشورهای بیگانه و استکبار را بگیرند و همچنین ما توانستیم به خودکفایی در زمینه های مختلف علمی، دانش، فناوری و صنعت به طور گسترده دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد:ما با توجه به دستیابی های زیادی علمی که در زمینه تجهیزات نظامی و دفاعی دست پیدا کردیم ،درحال حاضر حرفی برای گفتن در بین کشورهای قدرت مدار در جهان داریم و خیلی از خطرات و تهدیداتی که تاکنون از کشور بدور مانده است به خاطر همین توانمندی های جوانان امروزما است.

وی ادامه داد:درس ها و آموزهای هشت سال دفاع مقدس در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی و اقتصادی توانسته ظرفیت های زیادی در کشور ایجاد کند که ما درصدد آن هستیم این ظرفیت ها روز به روز بیشتر و گسترده تر شود.

سردار غلامی با اشاره به این که حفظ و دفاع از انقلاب بیش از نتایج جنگ برای ما ارزشمند بوده است ، افزود:ما اکنون در مقطع جنگ اقتصادی، محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم، جوانان ایران با ورود به این عرصه ها ضمن این که راه شهدا ادامه داده اند، خودشان در این مسیر ساخته می شوند و نتیجه آن رفع مشکلات مردم و کشور در این برهه زمانی حساس کشور است.

وی اضافه کرد: استکبارجهانی، وقتی صدام را وادار به جنگ با کشور ما کرد روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که«آمده ایم تا بمانیم» که آنان می خواستند نظام اسلامی از ریشه نابود کنند ولی نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه نظام از ظرفیت های قدرتمند خود استفاده کرد و نخستین دستاورد هشت سال دفاع مقدس این بود که به همه دنیا ودشمنان کشور نشان دهد که این نظام مردمی و ماندگار است و هیچ خطری نمی تواند این مردم را به عقب ببرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای کشور ایران اسلامی و دیگرکشورهای مسلمان منطقه اشاره کرد وگفت:دستاوردی دیگراین است که اگرهرظالمی که بخواهد با زور و ظلم به کشور دیگری حمله کند، ما باید با قدرت و توان کامل مردمی درمقابل دشمن دفاع کرده وایستادگی کنیم که برای نمونه اکنون در مسئله برجام و مذارکرات هسته ای شاهد بودیم که چگونه ما با قدرت دانش و علم هسته ای جلورفتیم و آنان ناچار شدند تا درمقابل کشورما کوتاه بیایند.

وی اضافه کرد:ما همانند هشت سال دفاع مقدس که پشت سر گذاشتیم اکنون باید متکی به قدرت و توانایی داخلی باشیم ودرهیچ چیزی نباید وابسته به دیگر کشورها باشیم.

این مقام مسئول بسیج سازندگی کشور درادامه تصریح کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد که روی ظرفیت ها واستعدادهای و توانایی خودمان تکیه کنیم و خودمان را باور کرده وکشور را توسعه دهیم.

وی ادامه داد:ما درزمان دفاع مقدس با توجه به داشتن ظرفیت های معنوی و روحیه انقلابی و مردمی توانستیم شمار زیادی از کمبودها و خلع ها را با مقاومت و ایستادگی که از این روحیه بسیجی نشات می گرفت را جبران کنیم.

سردار غلامی در ادامه بیان کرد:ما جنگ را به مردم سپردیم که با توجه به تجربیات بومی خودشان درموقعیت های جغرافیایی مختلف کشور، جنگ را به صورت هوشمندانه دردست داشته باشند تا خود مردم آن مناطق بتوانند ازمرز و بوم مهین اسلامی دفاع کنند.

وی افزود:ما اکنون درجنگ اقتصادی و بحث سازندگی درکشوربایدهمین رویکرد را دنبال کنیم چراکه باید امکانات و توانایی داخلی خود را بارور کنیم که اکنون هم در بحث اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف کشور ظرفیت ها را شناسی می کنیم وازمخازن و معادن مختلفی که منسوخ شده را دوباره با تکنولوژی وعلم ،ظرفیت های بومی جدید احیا کرده تا کشور هر روزبه توسعه وعلم جدیدی دست پیدا کند.

سردارغلامی با اشاره به چگونگی گسترش علم و صنعت وسازندگی امروزکشور، گفت:تکیه به منابع و مخازن بومی و استفاده ازظرفیت های بومی،اصلی ترین راه برای گسترش و توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد:خیل عظیمی از جوانان ما برای جلوگیری از آسیب و خطر به کشور به جبهه ها رفتند، این افراد در آن فضای هشت سال دفاع مقدس ساخته و پخته شدند ونسلی که دراین جبهه ها ساخته شد دستاوردش بیش از دستاوردهای خود جنگ و نبرد با دشمن دردفاع مقدس بود.

کد خبر 347307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha