سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

مینا شهنی: اولویت های برنامه ای وزارت رفاه تابع بودجه است. بنابراین هنوز اولویت خاصی در برنامه‌هایش ندارد.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: وزارت رفاه طرح‌های متفاوت و متنوعی را برای دریافت و صرف بودجه سال آینده تنظیم کرده‌است.

وزیر رفاه به حضور 5 وزارتخانه به‌عنوان اعضای اصلی برنامه‌ریزی بودجه سال آینده اشاره کرده و گفت: برای بودجه ریزی سال آینده 5 وزارتخانه از طرف دولت عضو رسمی و اصلی داشتند که یکی از این وزارتخانه‌ها وزارت رفاه و تأمین اجتماعی است.

به گفته وزیر رفاه در این‌ برنامه‌ها با در نظر گرفتن 3 بخش حمایتی، امدادی و بیمه‌ای تنظیم شده‌است و سعی شده که جهت‌گیری خاصی صورت نگیرد.

مصری با اشاره به تأمین منابع افزود: ما در هر 3 بخش حمایتی، امدادی و بیمه‌ای برنامه‌های زیادی داریم اولویتی که مد نظر ماست یک سمت است، تأمین منابع یک سمت دیگر.

به همین دلیل در برنامه‌هایی که ما در وزارت رفاه تهیه کردیم، سعی بر این است که یک جهت گیری خاص نداشته ما 3و2 تا گزینه داشته‌باشیم و با توجه به منابعی که در اختیارمان قرار گرفت برنامه‌های‌مان را اجرا کنیم.

وزیر رفاه در پاسخ به این سؤال که اولویت وزارت‌خانه کدام است پاسخ داد که وزارتخانه اولویت خاصی ندارد و تنها تابع بودجه‌ای است که به آن اختصاص داده شود. نکته جالب توجه این است که اصراری برای سوق دادن یا دریافت بودجه به سوی اجرای برنامه‌های خاص یا طرح‌هایی که ضرورت زمانی دارند در وزارتخانه وجود ندارد.

بنا به اعلام هیات دولت لایحه بودجه سال 87 کل کشور بدون تبصره و در قالب یک ماده واحده همراه با چند جدول مرتبط به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

پس از حذف سازمان مدیریت و برنامه‌ریز امسال نخستین سالی است که بودجه بدون تبصره تنظیم، ارائه و تصویب خواهد شد، پس تمامی وزارتخانه‌ها و مؤسساتی که ردیف بودجه دولتی دارند به راحتی می‌توانند با برنامه‌ریزی داخلی بودجه سال 1387 را به سوی بخش‌هایی سوق دهند که نیازمند توجه بیشترند و در اولویت قرار دارند.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در باره نوع تنظیم لایحه بودجه معتقد است: تنظیم بودجه سال 87 با ارقام بانکی و مختار کردن دستگاه‌های دولتی در مورد هزینه کرد و بودجه های شخصی به‌طور قطع برخلاف قانون اساسی است و مجلس در این رابطه شریک نخواهد بود و در این خصوص باید تجدید نظر جدی صورت گیرد.

هادی حق شناس افزود: لایحه در قالب ردیف، فصل، امور و برنامه توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه می شود و مجلس نیز بر اساس این محورها به تصویب قانون بودجه اقدام می‌کند.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت رفاه سهمی در متمم یا اصلاحیه قانون بودجه امسال دارد گفت: دولت متمم یا اصلاحیه به مجلس نخواهد فرستاد به این ترتیب وزارت رفاه نیز تصمیمی در این‌باره ندارد.

با توجه به کسری بودجه به‌وجود آمده در سازمان بهزیستی برای پرداخت مستمری مددجویان به‌نظر می‌رسد وزارت رفاه چاره‌ دیگری برای رفع این کسری بودجه اندیشیده‌است.

مهدی علیپور، معاون پشتیبانی و امور مجلس سازمان بهزیستی، با اعلام کسری بودجه موجود در سازمان بهزیستی گفت: این سازمان توانایی پرداخت مستمری افراد زیر پوشش برای 3 ماهه پایانی سال را ندارد.

به گفته علیپور برای جبران این کسری سازمان بهزیستی نیازمند 100 میلیارد تومان است تا بتواند با جبران کسری بودجه از بروز مشکل در استان‌های کشور جلوگیری کند.

کد خبر 34722

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز