همشهری آنلاین: یک نمایشگاه عکس از دلیر مردان جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس با عنوان یاد مردان خدایی در میدان بزرگ نازی آباد بر پاشده است.

حمیدرضا نجف زاده

 در اين نمايشگاه كه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده آثار حمیدرضا نجف زاده شهری به همت شهرداری منطقه ۱۶و بسیج شهید رجایی به مدت یکهفته از ۳۱شهریور به نمايش در آمده است.

حمیدرضا نجف زاده جوانترین عکاس دوران جنگ هدف از برگزاری این نمایشگاه را زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رزمندگان اسلام  و آشنایی نسل جوان امروز با ایثار و از خودگذشتگی و شهادت آنها عنوان کرد.

دراین نمایشگاه ۶۰ قطعه عکس در ابعاد۵۰×۷۰ سانتیمتر بر روی دیوار رفته است.

حمید رضا نجف زاده شهری به عنوان خبرنگار و عکاس دفاع مقدس در۲۰ عملیات جنگ تحمیلی  از جمله خیبر، جزایر مجنون، والفجر ۸، فاو، ازاد سازی مهران، بدر، کربلای ۵، شلمچه، بیت المقدس، چنگوله و عملیات برون مرزی داخل خاک عراق، حلبچه، مرصاد و.... حضور داشته است

عکس: حمیدرضا نجف زاده

نجف زاده از سال ۶۰ در ۱۴ سالگی به عنوان جوانترین خبرنگار و عکاس دفاع مقدس در میدان جنگ حضور یافت و در سال ۸۴ بازنشسته شد. این هنرمند عکاس در دوران فعالیت هنری اش در مسابقات زیادی شرکت و عناوینی چون نفر اول مسابقات عکاسی مطبوعات ایران، برگزیده مسابقات عکس یونسکوی ژاپن، برگزیده نمایشگاه عکس نماز و امداد، دارنده دیپلم افتخار و سکه یادبود از مجتمع هنر و ادبیات جنگ تحمیلی را در افتخارات خود دارد.

نجف زاده شهری  همچنین آلبوم عکسی از دوران جنگ تهیه و تقدیم رهبر معظم انقلاب نموده و ازسوی معظم له مورد تقدیر و تفقدقرار گرفته است.

دبیر سابق سرویس عکس روزنامه‌های آفرینش و کیهان از کشورهای عراق، عربستان، سوریه، مالزی و تایلند گزارش‌های تصویری زیادی تهیه کرد  و نمایشگاه‌های عکس بسياري درتهران و سایر استان‌های کشور برپا كرده است

کد خبر 347151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha