سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفان مالاکاس روز سه شنبه با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، منطقه کیوشو در جنوب ژاپن را در نوردید و خسارات سنگینی برجای گذاشت.

توفان مالاکاس ژاپن را در هم کوبید

به گزارش ایرنا، بر اثر این توفان تاکنون چندین نفر زخمی شده و برق بسیاری از مناطق جنوبی ژاپن و خطوط ارتباطی آنها قطع شده است.

تصاویر تلویزیون ژاپن نشان می دهد که توفان باعث ویرانی برخی از ساختمان ها و واژگونی تعدادی خودرو شده و درختان زیادی را قطع کرده است.

از سوی دیگر اعلام شده است که در فرودگاه منطقه توفان زده ژاپن بیش از 105 پرواز لغو و به قایق های ماهیگیری نیز هشدار داده شده است فعلا از رفتن به دریا خودداری کنند.

این توفان در چین و تایوان نیز خساراتی به بار آورده و در کنار توفان سهمگین میرانتی که گفته می شود شدیدترین توفان جهان در امسال است، جان دست کم 28 نفر را گرفته است.

مالاکاس از بدو ورود به ژاپن تاکنون در کمتر از 24 ساعت باعث بارش بیش از 580 میلیمتر باران در منطقه میازاکی در جنوب این کشور شده و بسیاری از مزارع برنج را نابود کرده است.

مقامات ژاپن به مردم مناطق توفان زده هشدار داده اند که باید مراقب سیل و موج های بلند دریا و همچنین رانش زمین باشند و از رفتن به مناطق دریایی و ساحلی خودداری کنند.

توفان لاین راکت در اوایل ماه جاری میلادی در ژاپن جان 17 نفر را گرفت و پیش از آن نیز براثر وزش دو توفان سهمگین دیگر در شمال غرب این کشور 2 نفر کشته شدند.

کد خبر 346931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha