همشهری آنلاین: شاید اپل تبدیل به یک سازنده ماشین تبدیل نشود، اما این کمپانی علاقه دارد تا شاهد این باشد که پروژه ماشین‌های بدون سرنشین خود به کجا می‌رسد.

ساخت ماشین توسط غول بزرگ دنیاي موبایل خیلی وقت است که در سایه‌ها دنبال مي‌شد، شاید به این دلیل که اپل به دنبال تکنولوژی است که خود ماشین به صورت خودکار شروع به حرکت کند. مسیری که این کمپانی در آن حرکت می‌کند به نظر نمی‌رسد که قید پروژه توليد ماشین خود زده باشد.

اپل رسما بیان نکرده که پروژه ماشین خود را می‌خواهد ادامه دهد یا در چه وضعیتی است، اما مدیر اجرایی شرکت ماشین سازی فعلا گفته که اپل هزاران مهندس را استخدام کرده تا بر روی پروژه خود کار کند.

چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ خبری را منتشر کرده بود که یکي از دلایل تاخیر این پروژه کمبود منابع مالی این کمپانی می‌باشد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ساخت ماشین اپل با آن ویژگی‌های منحصر به فرد خود برای هر کمپانی هزینه‌دار است.

اما کمپانی اپل هنوز حرفی از کنسل شدن پروژه خود نگفته ولی از آن جایی که این شرکت غولی در زمینه اختراعات است می‌تواند با دانش خود پروژه ماشین‌های بدون سرنشین خاصی بسازد.

غیر از اپل؛  گوگل هم در حال ساختن ماشین‌های بدون سرنشین است ولی گوگل بیشتر به عنوان یک همکاری در بخشی از فرایند ساخت ماشین‌های بدون سرنشین نقش دارد.

اپل

منبع: toptechnews

کد خبر 346663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha