همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه گفت: در شرایطی که خطر اثر گذاری توطئه‌های چندین ساله دشمن در برابر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود آحاد پاسداران رسالت تبیین جهاد کبیر را بر عهده دارند.

جعفری

به گزارش سپاه نيوز، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست دومین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری ایستاد گی و مقاومت و عدم تبعیت از دشمن مفهوم جهاد کبیر به شمار می‌رود، اظهار کرد: معظم له عدم تبعیت از دشمن در میدان های مختلف سیاست ، اقتصاد، فرهنگ و ... را معنای جهاد کبیر عنوان می کند.

وی با اشاره به چرایی طرح موضوع جهاد کبیر از سوی رهبر معظم انقلاب در این مقطع زمانی تصریح کرد: کامل، یکپارچه و جامع شدن فشارها و توطئه های دشمنان در ابعاد و حوزه های مختلف، نزدیک تر شدن دشمن به ما بیش از هر زمان دیگر و امکان ایجاد تزلزل در عزم و اراده و ایستادگی برابر دشمن از جمله مواردی است که موجب طرح موضوع جهاد کبیر پس از پرداختن به موضوع نفوذ توسط معظم له شده است.

جعفری علت طرح موضوع جهاد کبیر در جمع پاسداران را مطالبه فرماندهی معظم کل قوا از سپاه نسبت به تبیین دقیق و به روز شده این مهم عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که خطر اثر گذاری توطئه های چندین ساله دشمن برابر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود آحاد پاسداران رسالت تبیین جهاد کبیر را برعهده دارند.

فرمانده کل سپاه ابلاغیه ها و روش ها را آفت نیروهای نظامی توصیف و خاطرنشان کرد: پاسدار انقلاب اسلامی متمایز از سایر نیروهای نظامی دنیا بوده و در عرصه های پاسداری از انقلاب می بایست با روحیه انقلابی و عمل جهادی پای در صحنه گذاشته و به ایفای نقش موثر بپردازد.

وی افزود: در تبیین موضوع جهاد کبیر و شناختن و شناساندن ابعاد این مهم تمامی پاسداران رسالت و وظیفه خطیری بر دوش دارند.

جعفری در ادامه تعمیق معنویت را از اولویت های و جهت گیری های اصلی سازمان سپاه دانست و تصریح کرد: ساخت یک سپاه معنوی و انقلابی به منظور یاری رساندن به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از انتظارات فرماندهی معظم کل قوا از سپاه می باشد و ما با عمل مجاهدانه باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیریم.

فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که سپاه با جدیت دنبال می کند و بر همه فرماندهان و مسئولان واجب است که زمینه تحقق و احیای این واجب فراموش شده را فراهم کنند.

کد خبر 346661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha