همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: برخی افراد و جریان‌های سیاسی با صحنه‌آرایی تمایل دارند مذاکرات هسته‌ای را به عنوان الگویی موفق به سایر حوزه‌ها تعمیم دهند.

علی سعیدی

به گزارش سپاه‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون جهاد کبیر و ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت از دشمن گفت: اطاعت نکردن از دشمن می‌تواند در میدان سیاست، اقتصاد و فرهنگ باشد.

وی افزود: ما با سه نوع جهاد روبرو هستیم؛ جهاد اکبر یا همان جهاد با نفس، جهاد اصغر یا همان جهاد مسلحانه با دشمنان، جهادی است که به آن جنگ سخت نیز اطلاق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در تشریح ابعاد جهاد فرهنگی گفت: این نوع جهاد دو بعد ایجابی و سلبی دارد که مقابله با الگوهای رفتاری مورد نظر دشمن در حوزه های اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و جهادی را شامل می شود.

حجت‌الاسلام سعیدی جهاد کبیر در عرصه سیاسی را عدم اطاعت و تبعیت از دشمن در عرصه سیاسی دانست و تأکید کرد: ما باید مراقب نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف بویژه حوزه مناسبات سیاسی باشیم که امروز با طرح مذاکرات هسته‌ای شرایط ویژه‌ای پیدا کرده و برخی از افراد و جریان‌های سیاسی با صحنه آرایی تمایل دارند آن را به عنوان الگویی موفق به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم بدهند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کبیر در این عرصه مبارزه با ولنگاری فرهنگی و آسیب ها و مفاسد اجتماعی موجود در جامعه است که هم زمینه‌های نگرانی رهبر معظم انقلاب را فراهم کرده و هم نارضایتی و احساس ناامنی فرهنگی خانواده ها و مردم را افزایش داده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: البته مبرهن است که مبارزه و جهاد کبیر در این حوزه تنها از عهده دولت و نهادها بر نمی آید و باید مردم مانند عرصه جهاد اصغر در دوران شکوهمند دفاع مقدس گام در این راه گذاشته، دست در دست مسئولان و دلسوزان به سامان این امور همت گمارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در تشریح جهاد کبیر در عرصه اقتصادی گفت: شناسایی و تعیین فعالیت های اقتصادی مادر و دارای اولویت و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و تمرکز در آن حوزه ها گام اول جهاد کبیر به شمار می رود. در این گام باید استراتژی پیشرفت صنعت کشاورزی کشور مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی نگارش شود و برای اجرا به دولت ابلاغ گردد.

وی تأکید کرد: این سند استراتژیک مانیفستی خواهد بود که به ما می گوید در چه زمینه اقصادی جلو برویم، در کدام حوزه های صنعتی و معدنی، کشاورزی، بازرگانی و تجاری مولد وارد شویم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه به الزامات و ویژگی های جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به اعماق دو جبهه حق و باطل، فهم هوشمندانه و خدمت خالصانه برای خدا، پاسداری از روحیه انقلابیگری و زمینه سازی برای فراگیری آن، فهم جبهه بندی ها و جایگاه راهبردی انقلاب و حساسیت در برابر دشمن از جمله الزامات و ویژگی های جهاد کبیر است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش دشمن در عرصه جنگ نرم، زمینه سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است؛ گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: میخواهند کاری کنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون او است و مایه‌ی اقتدار او است، تهی بشود و خالی بشود. وقتی ضعیف شد، وقتی عناصر قدرت در او نبود، وقتی اقتدار نبود، دیگر از بین بردنش و کشاندنش به این سَمت و به آن سَمت، کار مشکلی برای ابرقدرت‌ها نخواهد بود؛ میخواهند او را وادار کنند به تبعیّت.

کد خبر 346658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha