همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت که ظرفیت تولید نفت کشور تا پایان سال جاری به چهار میلیون بشکه در روز می‌رسد که بخش بیشتر آن صادر خواهد شد.

علی کاردر

علی کاردر برای بازدید از پروژه‌های جهاد دانشگاهی به پارک علم و فناوری البرز سفر کرده بود، در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به برنامه‌های آتی وزارت نفت در خصوص افزایش تولید و صادرات، افزود: 1.6 میلیون بشکه از نفت تولید شده در داخل مصرف و بقیه صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با اشاره به موضوع رکوردزنی مصرف بنزین در کشور، اظهار داشت: میزان واردات بنزین حدود 16 میلیون لیتر در روز است ولی در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر اساس روند مصرف و با توجه به پایان تعطیلات تابستانی در نیمه دوم سال این میزان به چهار میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

  • همکاری‌های جهاد دانشگاهی و وزارت نفت

معاون وزیر نفت در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری استان البرز نیز گفت: امید است همکاری‌های جهاددانشگاهی با وزارت نفت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: دغدغه‌ها در حوزه نفت برای همه آشنا است، از این رو بحث ایمنی در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاردر با اشاره به اقدامات گذشته در حوزه نفتی کشور گفت: بر این اساس ورود جهاد دانشگاهی برای تامین نیاز‌ها قدری سخت‌تر می‌شود چرا که حساسیت در این حوزه بسیار زیاد است.

کد خبر 346391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha