همشهری آنلاین: دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تجلیل از اقدامات حسن روحانی و علی لاریجاین گفت: بهتر بود که این موضوع (استعفای لاریجانی) اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، در آستانه چهارمین دور مذاکرات ایران و کشورهای1+5 و درحالی که صندلی مدیریت پرونده‌ هسته‌ای به دکتر سعید جلیلی سپرده شده است بر لزوم قدردانی ازعملکرد دکتر لاریجانی در دو سال‌ونیم گذشته تاکید کرد و گفت: باید از کارهای آقای لاریجانی در جایگاه حساس دبیری شورای عالی امنیت ملی قدردانی کنیم همانطور که از کارهای آقای روحانی باید قدردانی کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به استعفای دکترعلی لاریجانی در تایید اینکه بهتر بود در فضای منفی موجود بین‌المللی علیه ایران، مسوولان با کمی خویشتن‌داری به مسیر حاکم بر پرونده هسته‌ای ادامه می‌دادند و مشکلات را در بین خود حل می‌کردند، گفت: به نظر می‌رسد اگر این اتفاق نمی‌افتاد، حتما بهتر بود. در شرایط حساس و مهمی که پرونده‌ هسته‌‌ای مطرح است، بهتر بود که این نوع تحولات مهم اتفاق نیفتد و یا حتی‌الامکان از آن جلوگیری می‌شد.

وی افزود: اینکه چه عللی باعث استعفای دکتر لاریجانی شده است با توجه به این که هم ایشان استعفا داده‌اند و هم دکتر احمدی نژاد که استعفا را پذیرفته‌اند تاکنون اظهار نظری نکرده‌اند، تمام مسایلی که مطرح می شود حدس و گمان است.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر این که این استعفا به دلایل شخصی بوده است تصریح کرد:این خیلی مساله را روشن نمی کند، بنابراین قضاوت در این خصوص آسان نیست. وی درعین حال تاکید کرد:با این حال اگر این اتفاق نمی‌افتاد بهتر بود.

ولایتی در خصوص این که برخی به اختلاف نظر دکتر لاریجانی و رییس جمهور بر سر مسایل خزر و اجلاس اخیر سران کشورهای حاشیه‌ دریای خزر اشاره می‌کنند، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، نشنیدم که اختلاف‌ بر سر دریای خزر باعث استعفای دکتر لاریجانی شده باشد، بلکه بالعکس دراین‌باره اتفاق نظر در کشور وجود دارد؛ حفظ و استیفای حقوق ایران در دریای نیمه بسته خزر، توسعه همکاری میان کشورهای همسایه خزر که می توان از آن به عنوان چشم اندازی برای تشکیل شورای همکاری پنج کشور ساحلی سخن گفت از مواردی است که همه بر آن تاکید دارند. بعید می‌دانم در بین مسوولان اهل سیاست و اصحاب تصمیم گیری در این‌باره اختلاف نظر وجود داشته باشد.

ولایتی در خصوص عملکرد لاریجانی، گفت:لاریجانی انصافا در این دوران تلاش بسیار خوبی کرد و زحمت کشید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ابزارعقیده کرد: تمام کسانی که طی این مدت در بحث هسته‌ای کار کردند چه در گذشته و چه در دوره اخیر همه از سر حسن نیت و برای خدمت به کشور بوده است و حتما باید به عنوان یک ایرانی از هر کسی که به هر عنوانی در هر کجا کار کرده است، قدردانی کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این که دولت همکاران خود را می تواند تعیین کند حق یک دولت است، با تاکید ادامه داد: اما این به معنی آن نیست که ما از کارهای آقای لاریجانی درجایگاه حساس دبیری شورای عالی امنیت ملی قدردانی نکنیم، همانطور که از کارهای دکتر روحانی باید قدردانی کنیم. بنده شاهد بودم که ایشان(دکتر روحانی) در آن دوران زحمات زیادی کشیدند. ایشان در هر دوره سیاست‌های نظام را اجرا می‌کردند. این طور نبود که آقای خاتمی و روحانی سر خود سیاستی را اعمال کنند، به فرض هم زمانی مسوولی پیدا شود که خلاف سیاست‌های نظام عمل کند، مگر چقدر می‌تواند روش خود را ادامه دهد؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دکتر لاریجانی از آینده نگرانی خاصی داشته‌اند؟ گفت:باید در این‌باره با خود دکتر لاریجانی صحبت کرد تا ببینیم مسئله چه بوده است.

کد خبر 34638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز