چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

پسر ۱۶ساله که پس از مصرف مشروبات الکلی، به همراه دوستانش تصمیم به زورگیری گرفته و در جریان سرقت از مردی ۴۰ساله جنایت جنجالی خیابان مجیدیه را رقم زده بود، پس از گذشت ۷سال توسط اولیای دم بخشیده شد.

بخشش زورگیر قاتل؛ به حرمت عید قربان

اين جنايت شامگاه دهم اسفند سال88 رخ داد. 3پسر كم سن و سال كه سوار بر يك موتورسيكلت بودند به مردي در 16متري مجيديه حمله كردند تا كيفش را سرقت كنند اما زماني كه با مقاومت او روبه‌رو شدند، يكي از آنها با چاقو ضربه‌اي به وي زد و جانش را گرفت. سارقان پس از اين جنايت فرار كردند و همان شب 2سرقت ديگر را هم رقم زدند غافل از اينكه يكي از طعمه‌هايشان با ضربه چاقوي آنها به قتل رسيده است. پس از اين جنايت تحقيقات گسترده پليس براي شناسايي و دستگيري عاملان جنايت شروع شد تا اينكه روز بعد مردي به كلانتري 102پاسداران رفت و مدعي شد كه پسرش به همراه 2نفر از دوستانش در يك سرقت نقش داشته است. او مي‌گفت زماني كه پسرش تلفني با دوستانش صحبت مي‌كرده اين موضوع را متوجه شده است و از سوي ديگر مقداري پول در جيب پسرش بوده كه مطمئن شده آنها دست به سرقت زده‌اند.

با اظهارات اين مرد، مأموران پسر وي را دستگير كردند و در بازجويي از او مشخص شد كه وي يكي از 3نوجواني است كه در زورگيري مرگبار خيابان مجيديه نقش داشته است. با مشخص شدن اين موضوع، نوجوان سارق به اداره آگاهي منتقل شد و در بازجويي‌ها گفت: شب حادثه من و 2نفر از دوستانم مقداري مشروبات الكلي مصرف كرديم و بعد از آن سوار موتورسيكلت شده و راهي خيابان‌ شديم‎. مشكل مالي نداشتيم و فقط به‌خاطر مصرف مشروبات الكلي تصميم به سرقت گرفتيم، چون اصلا در حالت عادي نبوديم. نخستين طعمه‌مان را مقابل پل عابر پياده خفت كرديم. پس از اين سرقت، به پيشنهاد دوستم، چاقو خريديم و براي سرقت دوم راهي خيابان مجيديه شمالي شديم. حدود ساعت 10شب بود كه متوجه مردي شديم كه در حال عبور از خيابان بود. 2نفر از دوستانم براي سرقت به سمت او رفتند و وقتي برگشتند، گفتند كه مجبور شده‌اند با چاقو 2ضربه به آن مرد بزنند تا بتوانند كيفش را سرقت كنند. بعد از آن هم سرقت ديگري مرتكب شديم و به خانه برگشتيم‎.‎

بعد از اعترافات اين پسر كم سن و سال، 2همدست او نيز دستگير و به اداره آگاهي منتقل شدند. متهمان كه از ماجراي مرگ يكي از طعمه‌هايشان شوكه شده بودند در بازجويي‌ها به زورگيري مرگبار و سرقت از 2مرد ديگر اعتراف كردند.

متهم رديف اول كه با چاقو، دست به جنايت زده بود پس از محاكمه در شعبه دادگاه كيفري به قصاص و به جرم سرقت مقرون به آزار و شرب خمر به 5سال زندان و 80ضربه شلاق محكوم شدند. حكم به تأييد قضات ديوان عالي كشور رسيد و درحالي‌كه پرونده به شعبه اول اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شده بود تا مقدمات اجراي آن فراهم شود، اولياي دم ديروز به دادسراي جنايي تهران رفتند و بدون دريافت پول و شرطي، قاتل را بخشيدند. آنها مي‌گفتند كه چند روزي بود متحول شده بودند و به‌خاطر رضاي خدا و عيد قربان تصميم گرفتند از قصاص قاتل صرف‌نظر كنند. با بخشش اولياي دم، متهم از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

کد خبر 346334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha