همشسهری آنلاین: نماینده دسته ۹۷ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان چهارم دست یافت. اما دست نماینده ۸۸ کیلوگرم ایران با سه حرکت خطا از مدال دور ماند.

Saman Razi

در ادامه مسابقات ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو و در رقابت‌های وزنه‌برداری، سامان رضی در دسته 97 کیلوگرم با 10 وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه 221 کیلوگرمی به عنوان چهارم پارالمپیک دست یافت.

رضی در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه 221 کیلوگرمی شد، اما در حرکت دوم در مهار وزنه 226 کیلوگرمی ناکام ماند تا از کورس مدعیان جا بماند. رضی برای سومین و آخرین حرکتش وزنه 229 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه هم نشد و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

محمد الدیب از مصر در این دسته با 237 کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، مدال طلا را بر گردن آویخت. وزنه‌بردار مصری برای حرکت چهارم خود وزنه 244 کیلوگرمی را برای شکستن رکورد جهان انتخاب کرد که در مهار آن ناموفق بود.

دانگ ژی از چین با 233 کیلوگرم و کاستیلو از مکزیک با 229 کیلوگرم به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را از آن خود کردند.

اما سید حامد صلحی‌پور در دسته 88 کیلوگرم با 9 وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که هر 3 حرکتش خطا اعلام شد و از کسب مدال بازماند.

صلحی‌پور در نخستین حرکت در حالی که موفق به مهار وزنه 225 کیلوگرمی شده بود، داوران با 2 چراغ قرمز و یک سفید این وزنه را از او قبول نکردند. وی در حرکت دوم هم موفق به مهار این وزنه نشد تا ادامه کار برایش سخت شود.

این اتفاق در حالی رخ داد که داوران دو حرکت اول (224 و 226 کیلوگرم) دیگر مدعی این دسته یعنی «جی جانگ یه» از چین را هم خطا اعلام کردند تا وزنه‌بردارانی که با وزنه‌های به مراتب کمتری شروع کرده بودند، در صدر قرار بگیرند.

صلحی‌پور برای سومین و آخرین حرکتش بار دیگر وزنه 225 کیلوگرمی را انتخاب کرد که این بار هم موفق به مهار این وزنه نشد و دستش از کسب مدال کوتاه ماند. همین اتفاق برای حریف چینی او هم تکرار شد تا هر دو مدعی این دسته اوت کرده باشند.

محمد خلف از امارات در این دسته با 220 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت. وزنه‌برداران برزیلی و مغولستانی هم با 210 کیلوگرم به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را از آن خود کردند.

سید حامد صلحی‌پور

 

کد خبر 346309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha