همشهری آنلاین: شرکت اپل در تازه‌ترین درخواست ثبت اختراع خود، یک فناوری شارژر بدون سیم را معرفی کرده که ممکن است در نسل بعدی آیفون‌های این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از میل‌آنلاین، این اخبار در پی رونمایی از گوشی‌های آیفون 7 و 7 Plus اپل در روزهای اخیر منتشر شده است.

این گواهی ثبت اختراع به نمایش تصاویری از یک دستگاه شارژ گرد با رویه مقعر پرداخته که مشابه شارژر بی‌سیم پلاستیکی مورد استفاده در ساعت هوشمند اپل است.

این اختراع ابتدا در اواخر سال 2015 به اداره ثبت اختراعات آمریکا ارائه شده بود، اما جزئیات آن به تازگی منتشر شده است.

به گفته اپل، این اختراع نوعی ایستگاه شارژ القایی است. طبق این طرح، یک سیم‌پیچ فرستنده القایی دور یک هسته فلزی پیچیده و با یک سیم‌پیچ گیرنده جفت می‌شود تا باتری دستگاه الکترونیکی را شارژ کند.

این شارژر تا حدی مشابه نمونه ارائه شده توسط سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی اخیر آن و همچنین گوشی‌های نکسوس گوگل و لومیای مایکروسافت است که به جای وصل کردن تلفن به سیم شارژر، گوشی روی دستگاه شارژ بی‌سیم قرار داده می‌شود. اما این نخستین بار است که اپل چنین طرحی را برای یک آیفون ارائه کرده است.

این شارژر بی‌سیم می‌تواند مشکل حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی‌های آیفون حل کند. کاربران می‌توانند همزمان با شارژ گوشی خود، از پورت شارژ گوشی برای اتصال هدفون استفاده کنند.

شایعات در اوائل سال 2016 بر این اساس بود که این شارژر بی‌سیم برای آیفون 7 ارائه شود که این چنین نشد.

شایعات دیگر در مورد آیفون بعدی اپل که در سال 2017 رونمایی خواهد شد، برخورداری آن از نمایشگر منحنی است.

کد خبر 346279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha