همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها در انتخابات پیش‌رو باید بدون دخالت‌ها و با رعایت انصاف و عدالت کار کنند و باید شرایطی ایجاد کنند تا فضای دانشگاه‌ها محل تاخت و تاز جناح‌ها قرار نگیرد.

به گزارش فارس، دكتر محمد فرهادی در نشست نمایندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها با بیان اینکه تعدد فعالیت‌های قانونی تشکل‌ها مورد تأکید است، حضور مسئولان دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان را حائز اهمیت دانست و گفت: در زمینه مسائل رفاهی و تشکل‌های صنفی دانشجویان اقدامات مطلوبی تا حدی که اعتبارات اجازه می‌داد انجام شده است و تمامی دانشجویان دوره دکترا از این ترم به بعد تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی بر تشکیل جلسات منظم هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد تا تشکیل این جلسات به تأخیر نیفتد.

فرهادی سال جاری را به دلیل دو انتخاباتی که در پیش رو داریم، سال حساسی خواند و گفت: طبیعی است که در این خصوص دانشگاه‌ها باید بدون دخالت‌ها و با رعایت انصاف و عدالت کار کنند و باید شرایطی ایجاد کنند تا فضای دانشگاه‌ها محل تاخت و تاز جناح‌ها قرار نگیرد.

وزیر علوم در مورد آیین نامه‌ها و مقررات مربوط به تشکل‌های دانشجویی نيز گفت: اشکالات آیین‌نامه‌ها و مواردی که قانون در خصوص آنها سکوت کرده است به دقت باید مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و در صورتی که ابهامات و اشکالات قابل رفع در حوزه ستادی بوده و یا نیاز به همکاری با سایر دستگاه‌ها باشد این کار صورت پذیرد و در مواردی که نیاز به تکمیل قانون یا قانون‌گذاری است، مسئله به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع خواهد شد.

وزير علوم با اشاره به وجود 14 دانشگاه‌ جامع کشور در جمع یک درصد دانشگاه‌های تأثیرگذار و برتر دنیا اظهار داشت: در آخرین رتبه‌بندی QS نیز که یکی از معتبرترین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی است، برای اولین‌ بار، پنج دانشگاه کشورمان در این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: آمارهای برگزاری این کرسی‌ها، نشان از ازدیاد تعداد کرسی‌ها دارد.

فرهادي در زمینه تشکیل اردوها اظهار داشت: آیین‌نامه تشکیل اردوها در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها به تصویب رسیده است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی به منطقه‌بندی ده‌گانه دانشگاه‌ها و لزوم مدیریت منطقه‌ای در دانشگاه‌ها و همچنین به وجود 2 هزار 885 موسسه آموزش عالی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: باید در قالب آمایش آموزش عالی، این موسسات ساماندهی شوند و دانشگاه‌های کشور در سه سطح محلی، منطقه‌ای و ملی شکل گیرند.

کد خبر 346277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha