همشهری آنلاین: نواک جوکوویچ، چهره شماره یک تنیس جهان، در فینال مسابقات گرند اسلم آمریکا نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. او با نتیجه ۳ بر یک از استانیسلاس واورینکا، ستاره تنیس سوئیسی شکست خورد.

Wavrinka

شامگاه یکشنبه (۱۱ سپتامبر / ۲۱ شهریور) دیدار نهایی مسابقات آزاد تنیس آمریکا میان نواک جوکوویچ، تنیس‌باز پرآوازه صرب، و استانیسلاس واورینکا، ستاره تنیس سوئیسی برگزار شد.

جوکوویچ که پیشتاز رده‌بندی تنیس‌بازان برتر جهان است، به عنوان مدافع قهرمانی قدم به فینال گرند اسلم آمریکا گذاشت، اما با ناکامی میدان را ترک گفت.

او ست نخست را با نتیجه ۷ بر ۶ به سود خود به پایان برد، اما سه ست پیاپی بعدی را با نتیجه ۴ بر ۶، ۵ بر ۷ و ۳ بر ۶ به حریف خود واگذار کرد.

درخور توجه آن که واورینکا برای رسیدن به فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا در مجموع ۱۷ ساعت و ۵۴ دقیقه با حریفان خود در مراحل گوناگون دست و پنجه نرم کرده بود، در حالی که جوکوویچ برای راه‌یابی به فینال تنها در ۸ ساعت و ۵۸ دقیقه از سد حریفان خود گذشته بود.

به گزارش دويچه‌وله، این ۲۴مین دوئل جوکوویچ و واورینکا محسوب می‌شد. ۵ پیروزی برای واورینکا و ۱۹ پیروزی برای جوکوویچ بیلان این ۲۴ مصاف است.

واورینکا که در رده‌بندی تنیس‌بازان برتر جهان، پس از جوکوویچ و اندی ماری در رتبه سوم قرار دارد، با این پیروزی به سومین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم دست یافت. او پیشتر موفق شده بود عنوان قهرمانی گرند اسلم استرالیا در سال ۲۰۱۴ و گرند اسلم فرانسه در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

ناگفته نماند که واورینکا اکنون با داشتن ۳۱ سال و ۵ ماه سن عنوان مسن‌ترین قهرمان مسابقات تنیس‌ آزاد آمریکا را نیز به خود اختصاص داده است.

اما در قسمت بانوان نیز آنژلیک کربر، ستاره تنیس آلمان موفق شد در پیکار نهایی مسابقات تنیس آزاد آمریکا با نتیجه ۲ بر یک از سد کارولینا پلیشکووآ از جمهوری چک بگذرد.

کربر ست اول را با نتیجه ۶ بر ۳ به سود خود به پایان برد، ست دوم را با نتیجه ۶ بر ۴ به حریف واگذار کرد و ست سرنوشت‌ساز سوم را با نتیجه ۶ بر ۳ خاتمه داد تا برای نخستین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند. او با این موفقیت اکنون در صدر رده‌بندی تنیس‌بازان برتر زن جهان قرار گرفته است.

 

کد خبر 346259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha