سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی کشاورزان برنجکار شمال فارس مسیر رودخانه کر در این استان را تغییر دادند که این کار موجب شد تعدادی از آبزیان این رودخانه تلف شوند.

تغییر مسیر رودخانه در فارس آبزیان را تلف کرد

به گزارش ايرنا، سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس یکشنبه گفت: برخی کشاورزان حاشیه رودخانه کر مسیر آب را برای هدایت به سمت شالیزارهای خود، تغییر دادند.

سیاوش محمدی اظهار داشت: در سال جاری این چندمین بار است که کشاورزان با تغییر مسیر آب رودخانه کر به حوزه محیط زیست خسارت وارد کرده‌اند.

وی گفت: تغییر مسیر آب موجب شده که تعدادی از آبزیان از جمله لاک‌پشت و ماهی در برکه‌های فراوان گرفتار آیند و به مرور با تبخیر آب برکه‌ها، این آبزیان هم تلف شوند.

این مسئول ادامه داد: گرچه محیط زیست با همکاری دوستداران و فعالان عرصه‌های زیست محیطی تعداد قابل توجهی از لاک‌پشت‌ها و ماهیان در برکه‌ها را با انتقال به آب‌های جاری نجات داده‌اند ولی تعداد زیاد برکه‌ها این امکان را در کوتاه مدت دشوار می‌کند.

رود کُر بزرگ‌ترین رودخانه فارس است که از کوه‌های پالانگردی در شهرستان اقلید سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن آب تعدادی از چشمه‌های این شهرستان با آن، با نام دزکُرد که نام روستایی در منطقه سرحدات چهاردانگه اقلید است از ناحیه تنگ بُراق وارد شهرستان مرودشت می‌شود که نام دزدکُر یا دژکُر با گذشت زمان به کُر تغییر یافته است.

این رود در نهایت به دریاچه بختگان در شرق فارس می‌ریزد. 

کد خبر 346203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha