پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

کال کباب یک غذای اشتهاآور شمالی است که از بادنجان، آب انار ترش، سبزی، سیر و مغز گردو درست می‌شود. در این مطلب با طرز تهیه این غذای خوشمزه و محلی آشنا می‌شوید.

کال کباب

به گزارش همشهری آنلاین، کال کباب را با کته و ماهی شور سرو می‌کنند. بعضی‌ها هم از ان به جای ترشی در کنار سایر غذاها استفاده می‌کنند. اگر بخواهید این غذا را برای دو نفر درست کنید؛ باید به شرح زیر عمل کنید:

مواد لازم

بادنجان درشت ۴ عدد
آب انار ترش با آب غوره یا دانه انار: نیم فنجان
سبزی، نعناع و خلواش (خنش) و شوشاق ریز شده تازه یا خشک: ۱ قاشق غذاخوری [سبزی‌های معطر مثل خلواش، شوشاق که خاص شمال ایران است؛ همه جا نیست و بنابراین می‌توانید به جای آن‌ها از نعناع استفاده کنید]
سیر، نیم بته
نمک و فلفل به اندازه کافی
مغز گردوی ساییده شده  ۷۵ گرم

طرز تهیه کال کباب

۱- بادنجان‌ها را از وسط چاک دهید و روی آتش زغال یا در فر (۳۵۰ درجه) کباب کنید. برای اینکه بادنجان‌ها نسوزد و در عین حال خوب بپزد آن‌ها را بچرخانید.

۲- بعد باید پوست بادنجان‌ها را بگیرید. برای این‌کار اگر آن‌ها را در آب سرد قرار دهید پوستشان را می‌توانید به راحتی جدا کنید. اگر بادنجان‌ها تخم دارند آن‌ها را جدا کنید. سپس گوشت بادنجان‌ها را با گوشت‌کوب له کنید.

۳- حالا نوبت سیرهاست. سیرها را هم بکوبید. بروید سراغ سبزی‌هایی که شسته‌اید و  آبش رفته است. سبزی‌ها را هم کاملا خرد کنید و بعد بادنجان‌ها، سیر، سبزی، نمک، فلفل و مغزگردو  را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه کال کباب؛ غذای خوشمزه شمالی

نکات طرز تهیه کال کباب

  • اگر سبزیجات محلی در دسترس‌تان نیست، فقط از نعناع استفاده کنید.
  • مقدار سیر بیشتر بستگی به ذائقه‌تان دارد.
  • دانه‌های انار ترش طعم خوبی به کال کباب می‌دهد اما اگر در دسترس نیست می‌توانید آن را حذف کنید.
کد خبر 34555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز