دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرکرده نظامی جدید داعش در عراق که عضو سابق نیروهای ویژه تاجیکستان بوده، توسط نظامیان آمریکایی آموزش دیده است.

 سرکرده نظامی جدید داعش، آموزش دیده آمریکا است

به به گزارش ايرنا، نوشته پایگاه خبری النهرین نت عراق، 'گلمرد خلیموف' عضو سابق نیروهای ویژه تاجیکستان و فرمانده پلیس و تک تیراندازها، آموزش های نظامی خود را در میان نیروهای ویژه آمریکا در واشنگتن کسب کرده و پیش از پیوستن به گروه تروریستی داعش به عنوان پلیس در روسیه نیز آموزش دیده است.

براساس این گزارش، خلیموف پس از ابوعمر چچنی سرکرده نظامی داعش در عراق که در درگیری های شهر الشرقاط کشته شد، سرکرده نظامی این گروه تروریستی شده است.

وزارت خارجه آمریکا پاداشی سه میلیون دلاری برای کسی که اطلاعاتی برای دستگیری یا کشتن خلیموف در اختیار ایالات متحده قرار دهد، تعیین کرده است.

منابع عراقی تیر ماه گذشته از هلاکت ابو عمر چچنی عضو ارشد گروه تروریستی داعش در نبردهای جاری در الشرقاط در شمال استان صلاح الدین عراق خبر داده بودند.

ابو عمر چچنی یا همان طرخان باتیرشوویلی 30 ساله از اهالی گرجستان است که در سال 2013 به داعش در عراق و سوریه پیوست و از وی به عنوان معمار و طراح عملیات این گروه تروریستی و تکفیری معروف شد.

وی یک تبعه کشور گرجستان است که طی سال های 2006 و 2007 در ارتش گرجستان در آبخازی منطقه مورد مناقشه میان روسیه و گرجستان خدمت می کرد.

 

کد خبر 345512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha