روز گذشته اتاق ایران رئیس جدید خود در دوره هشتم فعالیت پارلمان بخش خصوصی را شناخت تا غلامحسین شافعی برای دومین بار به ریاست ساختمان خیابان طالقانی برسد.

شافعي كه رياست اتاق مشهد را بر عهده دارد و يكي از نواب رئيس اتاق ايران بود، توانست در انتخابات ميان‌دوره‌اي جايگزين محسن جلال‌پور شود. شافعي پيش از اين در دوره هفتم نيز پس از استعفاي محمد نهاونديان از رياست اتاق ايران، به رياست پارلمان بخش خصوصي رسيده بود.

غلامحسين شافعي در نخستين گفت‌وگوي خود پس از انتخاب به‌عنوان رئيس اتاق ايران گفت:‌ ‌در شرايط ويژه اقتصادي به‌سر مي‌بريم. به‌رغم تلاش‌هاي دولت و ساير قوا، در بخش توليد حال و روز خوشي نداريم. رئيس اتاق ايران در گفت‌وگو با پايگاه خبري اتاق ايران تأكيد كرد:‌در شرايط موجود بايد يك شراكت واقعي بين بخش خصوصي و دولت به‌وجود بيايد و در كنار هم به مسائل و مشكلات اقتصادي بپردازند. بايد نظرات كارشناسي بخش خصوصي را از ديد مثبت مورد توجه قرار دهند.

اگر چنين شراكتي ايجاد شود، مي‌توانيم اقتصاد را به نقطه مطلوب‌تري هدايت كنيم و آينده را متفاوت با گذشته بسازيم. شافعي به سابقه خود در رياست اتاق ايران در دوره گذشته اشاره كرد و گفت: مي‌توان گفت كه يك تمرين در گذشته داشتم و در واقع يك كارآموزي مناسب را پشت سر گذاشته‌ام با اين حساب الان كارها را از نقطه صفر شروع نمي‌كنم و از آن تجربه براي آينده استفاده مي‌كنم. با همكاري و ديدگاه‌هاي خوبي كه در همه اعضاي هيأت نمايندگان وجود دارد اين توافق به‌وجود خواهد آمد كه در يك حركت جمعي با قواي حاكميتي به اقتصاد كشور سر و‌سامان‌دهيم.

وي ادامه داد: در مرحله اول اگر قرار باشد قواي حاكميتي و مخصوصا دولت اعتماد بيشتري به ما داشته باشد بايد مسائل دروني خود را مورد توجه قرار دهيم. توانمندسازي بخش‌خصوصي و اينكه بخش‌خصوصي به يك صداي رساي واحد برسد، حائز اهميت است. نبايد با نظرات متفاوت تصميم‌گيران را دچار سرگرداني كنيم. شافعي افزود: سالم‌سازي محيط بخش خصوصي قابل توجه است؛ بايد داخل خودمان مسائل اخلاقي را رعايت كنيم؛ از رانت‌جويي بپرهيزيم و محيط سالم بخش‌خصوصي را ايجاد كنيم. رعايت اين مسائل اعتماد بخش دولتي را به ما بيشتر خواهد كرد. اگر اين هم‌افزايي، اين توانمندسازي و اين سالم‌سازي به‌وجود بيايد، ‌مطمئنم در تعامل با دولت مي‌توانيم نتايج خيلي خوبي بگيريم.

در انتخابات روز گذشته رياست اتاق ايران، ‌از 449نفر عضو هيأت نمايندگان، ‌401نفر حضور داشتند كه 4نفر رأي ندادند و 5راي نيز آراي مخدوش به صندوق انداختند. بنابراين 397راي به گلدان ريخته شد كه ناظران 392راي را به رسميت شناختند. بر اين اساس غلامحسين شافعي موفق شد 198راي از آراي هيأت نمايندگان را به‌دست بياورد و مسعود خوانساري با 194راي موفق به پيروزي در انتخابات نشد.

کد خبر 345436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha