جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

کمتر از یک‌ماه پس از حمله مرگبار گروه «جماعت الاحرار» در غرب پاکستان که ۷۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی به جا گذاشت، این گروه تروریستی بار دیگر حمله‌ای را در شمال این کشور ترتیب داد؛ حمله‌ای که دست‌کم جان ۱۲ نفر را گرفت و بیش از ۵۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

حمله «تحریک طالبان پاکستان» به دادگاهی در شمال این کشور ۱۲کشته به جا گذاشت .

جماعت الاحرار از گروه‌هاي زيرمجموعه گروه «تحريك طالبان پاكستان» است كه با هدف قرار دادن نقاط مختلف پاكستان از لاهور در شرق گرفته، تا كويته در غرب و ديروز هم منطقه خيبر در شمال، قصد دارد قدرت عملياتي خود را به رخ نهادهاي امنيتي اين كشور بكشد.

با اين حال، حمله‌هاي اخير جماعت الاحرار، متوجه يك گروه خاص در پاكستان بوده است؛ وكلا. در حمله ديروز به يكي از دادگاه‌هاي شهر مردان در ايالت خيبر، نام دست‌كم 3وكيل و 2نيروي پليس در ميان كشته‌شده‌ها ديده مي‌شود.ماه قبل اين گروه پس از حمله به مراسم تشييع جنازه «بلال انور كاسي»، يكي از وكلاي برجسته پاكستان، گفته بود حملات بيشتري عليه وكلا در راه است. در آن حمله 18وكيل كشته شدند. صبح همان روز، انور كاسي نيز توسط جماعت الاحرار ترور شده بود.

  • چرا طالبان وكلا را هدف قرار مي‌دهد؟

نيروهاي تحريك طالبان پاكستان در مناطق مرزي شرق افغانستان كه نه دولت افغانستان كنترلي بر آنها دارد و نه طي سال‌هاي اخير جولانگاه طالبان افغانستان بوده، مستقر هستند. 2دليل عمده براي حمله اين گروه به وكلا مي‌توان متصور بود؛ يكي اينكه وكلاي پاكستاني جزو يكي از معدود گروه‌هاي متشكل در اين كشور هستند كه دائما در معرض توجه رسانه‌ها قرار دارند. هدف قرار دادن وكلا، بار تبليغي بالايي براي طالبان پاكستان دارد. فارغ از اين، طالبان هميشه نسبت به قوانين حاكم بر پاكستان و دادگاه‌هاي اين كشور معترض بوده، آن را غيراسلامي دانسته و خواستار تغيير آن بوده است. حمله‌هاي اخير مي‌تواند به‌منظور تحت فشار قرار دادن وكلا انجام شده باشد.

کد خبر 345189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha