پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

خبر > شهریور یعنی بوی مداد پاک‌کن، یعنی خرید دفترهای نو، مداد و خودکار و خط‌کش‌های شابلون‌دار. در چند سال گذشته تولیدکنندگان ایرانی، مخصوصاً کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت‌افزارهایی با نشانه‌های ایرانی و بومی تولید کرده‌اند.

دوچرخه شماره ۸۴۴

توليد دفترهايي با استفاده از تصويرگري‌هاي كتاب‌هاي قصه، براساس حكايت‌هايي از آثار كهن ادب فارسي و يا با الهام از اشعار شاعران قديمي و معاصر، از كارهاي موفق كانون پرورش فكري در اين زمينه به‌شمار مي‌آيد.

از دوم شهريور 95 نمايشگاه «ايران‌نوشت»، در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب با عرضه‌ي انواع نوشت‌افزار ايراني برپا شده و تا 12 شهريور آماده‌ي پذيرايي از كودكان، نوجوانان و خانواده‌هاي آنان است.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري، در این نمایشگاه ضمن عرضه‌ي محصولات سال‌های گذشته‌، نوشت‌افزارهاي جدید نيز قابل تهيه است.

امسال کانون پرورش فكري علاوه بر عرضه‌ي انواع دفتر، نوشت‌افزارهاي ديگري مانند مدادرنگی، مداد قرمز و مشکی، مدادپاکن، مدادتراش، خط‌کش، جامدادی و... در قالب بسته‌های ویژه به علاقه‌مندان عرضه می‌كند.

جعفر عبدي، مدير نظارت بر چاپ و توزيع محصولات كانون خبر مي‌دهد كه علاوه بر 35 دفتر با طرح‌هاي جديد مبتني بر موضوع‌هاي بومي و الهام گرفته از ادبيات و هنرايراني‌اسلامي، اقلام ديگري هم آماده‌ي عرضه است و تمامی تولیدات حوزه‌ی نوشت‌افزار کانون در غرفه‌ای به مساحت 100مترمربع در نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی‌اسلامی «ایران‌نوشت» عرضه می‌شود.

به گزارش مشرق‌نيوز، سيدسعيد حسيني، دبير انجمن نوشت‌افزار ايراني‌‌اسلامي نيز درباره‌ي اين نمايشگاه مي‌گويد: «50 توليدكننده‌ي داخلي با بيش از 100 محصول جديد در نمايشگاه امسال حضور دارند.

حركت نوشت‌افزار ايراني‌اسلامي از نقطه‌ي صفر، حدود چهار سال است كه آغاز شده و در ابتداي اين مسير واقعاً نوشت‌افزاري با نشانه‌هاي بومي وجود نداشت.»

او مي‌گويد: «امسال بيش از 100 محصول جديد از شخصيت‌هايي مانند شخصيت انيميشن شاهزاده‌ي روم، جناب‌خان و ديرين‌ديرين در نمايشگاه عرضه شده كه بسياري از آن‌ها ظرفيت و پشتوانه‌ي رسانه‌اي دارند.»

کد خبر 345020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha