همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از آلودگی نگران‌کننده خاک اهواز و ماهشهر خبر داد.

آلودگی خاک اهواز و ماهشهر نگران‌کننده است

به گزارش ايسنا، احمدرضا لاهیجان با اشاره به انجام مطالعاتی در خصوص آلودگی خاک و آب در استان اظهار کرد:‌ این مطالعات آلودگی در محیط‌های خاکی در اطراف اهواز و ماهشهر را نشان داد.

وی افزود: ‌این مطالعات را سه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،‌ دانشگاه مشهد و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام داده‌اند و نتایج آن به کشورهای کانادا و استرالیا ارسال شده است تا در آزمایشگاه بین‌المللی آنالیز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به این ‌که این آلودگی نگران‌کننده است، ‌گفت:‌ فلزات سنگین، ترکیبات آلی و فعالیت‌های صنعتی بیش‌ترین تاثیر را در بروز این آلودگی دارند.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: به زودی گزارشی از نتایج این مطالعات به صورت کامل ارایه خواهیم کرد.

وی در خصوص انجام مطالعات در مورد سد گتوند نیز گفت: این مطالعات در خصوص مدت زمان حل شدن نمک‌های سد گتوند است و به نتایجی رسیده، ولی هنوز نمی‌توان به طور دقیق مدت زمان را اعلام کرد. این مطالعات در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون ارایه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: این مطالعات به درخواست ما و توسط یک گروه متخصص و با حضور کارشناسان خارجی انجام شده است ‌و نتایج آن نیز در خارج از کشور آنالیز می‌شود.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد:‌ قرارداد این مطالعات را ما در اداره کل حفاظت محیط زیست منعقد کرده و سازمان حفاظت محیط زیست اعتبارات آن را تامین می‌کند.

کد خبر 344968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha