هیأتی از جنبش انصارالله(شیعیان یمن) در راستای به رسمیت شناخته شدن «شورای‌عالی سیاسی» این کشور سفر به کشورهای منطقه را آغاز کرده‌اند تا مذاکرات رسمی درباره آینده یمن داشته باشند.این هیأت به ریاست محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله از مسقط، پایتخت عمان به عراق رفته‌اند و قرار است پس از دیدارهای دیپلماتیک در بغداد راهی سوریه و لبنان شوند.

اين اقدام پس از آن صورت مي‌گيرد كه پارلمان يمن تشكيل شوراي‌عالي سياسي كه انصارالله آن را اداره مي‌كند، مورد تصويب قرار داد. اين شورا قرار است وظايف نخست‌وزير را در شرايط كنوني يمن بر عهده بگيرد تا بتواند به اوضاع كشور سر و سامان دهد. شوراي ‌عالي سياسي همچنين اعلام كرده آماده ازسرگيري مذاكرات صلح با دولت يمن به شرط توقف حملات ائتلاف سعودي و شكستن محاصره مناطق تحت كنترل خود است.

مذاكرات صلح يمن تحت نظارت سازمان ملل اوايل‌ ماه جاري ميلادي شكست خورد و نتوانست به جنگ ۱۸ ماهه يمن پايان دهد. شوراي ‌عالي سياسي يمن در جلسه خود به رياست صالح‌الصماد، رئيس اين شورا اعلام كرد كه از هر طرحي كه در راستاي صلح مورد‌نظر باشد، استقبال مي‌كند. 3 روز پيش جان كري، وزير خارجه آمريكا اعلام كرده بود كه بين كشورهاي عربي خليج‌فارس و سازمان ملل توافق شده كه مذاكرات صلح ادامه يابد.

  • 60 كشته در حمله داعش

حمله گروه تروريستي داعش به اردوگاه آموزش نظامي در عدن روز گذشته كشته شدن حداقل 60نفر را به‌دنبال داشت. عامل انتحاري اين حمله با يك خودروي بمبگذاري شده به سوي سربازاني كه تازه استخدام شده بودند، حمله كرد. اين مركز متعلق به شبه‌نظاميان طرفدار دولت مستعفي يمن است. همچنين در حملات جديد ائتلاف سعودي به مجتمع مسكوني در استان الحديده در غرب يمن حداقل 30 نفر كشته و زخمي شدند.

کد خبر 344801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha