مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

خودروهای فاقد معاینه فنی در سراسر تهران از آذر‌ماه توسط دوربین‌های مکانیزه کنترل و تخلفات آنها ثبت می‌شود.

معاینه فنی خودرو

به گفته سردار سيدتيمور حسيني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در شهريور‌ماه جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني در محدوده طرح زوج و فرد به وسيله دوربين‌ها انجام مي‌شود اما اين جرايم شكل ارشادي داشته و نيازي نيست تا رانندگاني كه نداشتن معاينه فني خودرويشان به وسيله دوربين ثبت شده، مبلغي را پرداخت كنند. وي با بيان اينكه جريمه ارشادي معاينه فني به وسيله دوربين‌ها تا مهر‌ماه ادامه دارد، گفت: برابر تصميمات اتخاذ‌شده از مهرماه خودروهاي فاقد معاينه فني به وسيله دوربين‌هاي كنترل محدوده زوج و فرد جريمه شده و مبلغ جريمه نيز بايد پرداخت شود و ديگر حالت ارشادي ندارد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در عين حال افزود: البته هم‌اكنون جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني به شكل دستي توسط مأموران انجام مي‌شود و اين مسئله ربطي به كنترل محدوده توسط دوربين نداشته و جريمه‌هاي آن بايد پرداخت شود.

حسيني نگاه غالب در حوزه معاينه فني را ناظر بر ايمني خودرو دانست و گفت كه در كنار آن، بحث آلايندگي نيز مدنظر است و با اين رويكرد به سمت روش هوشمند حركت كرده‌ايم. وي همچنين از كنترل هوشمند خودروهاي فاقد معاينه فني در سراسر شهر تهران از آذر‌ماه خبر داد. در واقع مي‌توان اينطور گفت كه از مهرماه جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني تنها در محدوده زوج و فرد با دوربين انجام مي‌شود اما از آذرماه اين طرح در تمام شهر تهران به وسيله دوربين‌ها اجرا خواهد شد.

حسيني در خاتمه مبلغ جريمه براي نداشتن معاينه فني را 500هزار ريال اعلام كرد و گفت: با توجه به اجراي اين طرح و طي هماهنگي انجام شده با شهرداري‌ها ساعات كار مراكز معاينه فني افزايش يافته است.

کد خبر 344710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha