مرد باغداربه بهانه انتقال مهاجران غیرقانونی به تهران، آنها را به باغش در شهریار می‌برد و در آنجا زندانی می‌‌کرد تا نقشه اخاذی از بستگانشان را عملی کند.

متهم

چند روز پيش مردي افغان به اداره پليس شهريار رفت و مأموران را در جريان يك گروگانگيري قرار داد. وي گفت: يكي از بستگانم به صورت غيرقانوني از افغانستان راهي تهران شد اما ساعتي قبل‌ شخصي با من تماس گرفت و مدعي شد كه او را گروگان گرفته‌اند و براي آزادي‌اش بايد 5ميليون تومان به حسابش واريز كنم.

با اين شكايت، مأموران آموزش‌هاي لازم را به او ارائه دادند و زماني كه او براي پرداخت پول با آدم‌ربايان قرار گذاشته بود، ماموران راهي آنها شدند يك راننده تاكسي را كه براي دريافت پول آمده بود دستگير كردند. گروگان افغان كه داخل خودروي او بود آزاد شد و راننده در بازجويي‌ها خود را بي‌گناه دانست و گفت مردي به نام جعفر از وي خواسته كه جوان افغان را به خياباني برساند و پس از آن بسته‌اي را از بستگانش تحويل بگيرد. وي گفت: جعفر صاحب باغي در شهريار است، او هر وقت ماشين مي‌خواست با من تماس مي‌گرفت و خبر نداشتم كه اين ماجرا آدم‌ربايي است.

مأموران در ادامه راهي باغ شدند و در آنجا 2جوان افغان را كه داخل سوله‌اي زنداني شده و دست و پايشان بسته بود آزاد كردند. با دستگيري نگهبان اين پرونده براي رسيدگي در اختيار قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران قرار گرفت. 2 گروگان رها شده با شكايت از جعفر اظهار داشتند كه وقتي به‌صورت غيرقانوني وارد خاك ايران شدند، از آنجا سوار خودروي پژويي شدند كه راننده، ‌آنها را به باغي در شهريار انتقال داد.

يكي از آنها گفت: جعفر صاحب باغ بود و 2كارگر افغان هم نگهبان بودند. راننده تاكسي هم گاهي به آنجا مي‌آمد و ما را شكنجه مي‌داد. جعفر در باغ دست و پاي ما را بسته و مجبورمان مي‌كرد تا با يكي از بستگانمان در تهران تماس بگيريم اما كسي را نداشتيم و پس از آن با خانواده‌مان در افغانستان تماس گرفت و تقاضاي پول كرد. قرار شد هر وقت خانواده‌هايمان پول به‌حساب جعفر واريز كنند آزاد شويم كه خوشبختانه پليس رسيد و آزادمان كرد.

راننده تاكسي كه ديروز به دادسراي جنايي منتقل شده بود، باز هم اصرار داشت كه بي‌گناه است. او كه ايراني است، به قاضي گفت: مردان افغان دروغ مي‌گويند، من كسي را شكنجه نداده‌ام. من اصلا نمي‌دانستم كه جعفر خلافكار است و در باغ، افغان‌ها را گروگان گرفته است. او هر وقت ماشين مي‌خواست با من تماس مي‌گرفت و هرجا مي‌خواست او را مي‌رساندم، ‌همين.به گزارش همشهري، هم‌اكنون راننده تاكسي و 2نگهبان افغان با قرار قانوني در بازداشت به‌سر مي‌برند و تحقيقات براي دستگيري جعفر، سركرده باند ادامه دارد.

کد خبر 344677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha