همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تصویب کاهش ۱۰ درصدی قند در نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش ايسنا، دکتر زهرا عبداللهی در خصوص آخرین اقدام وزارت بهداشت برای کاهش قند و شکر موجود در برخی محصولات غذایی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش ابتلا به بیماری‌های واگیر، بازنگری استاندارد قند و شکر موجود در محصولات غذایی و کاهش آن است.

وی افزود: با توجه به این موضوع، کاهش 10 درصدی قند در نوشابه‌ها از سوی وزارت بهداشت تصویب و به صنایع ابلاغ شد. به موجب این مصوبه، کارخانجات تولید کننده آبمیوه‌های صنعتی نیز موظف به اجرای این قانون هستند.

وی افزود: در راستای کاهش قند موجود در کیک و شیرینی‌جات نیز درحال صحبت با صنایع قنادی‌ و شیرینی‌پزی‌ هستیم که میزان شکر موجود در این محصولات را کاهش دهند یا به جای آن از جایگزین‌های آن مثل "استویا" که شیرینی کمتری دارد و سالم‌تر است، استفاده کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه مصرف لبنیات پرچرب مورد تایید وزارت بهداشت نیست، اظهار کرد: این وزارتخانه توصیه می‌کند مردم از شیر و لبنیات کم چرب یعنی کمتر از 2.5 درصد چربی استفاده کنند؛ چون این چربی حیوانی است و باعث اضافه وزن، چاقی، چربی خون و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: براساس ماده 37 قانون برنامه پنج توسعه مبنی بر ممنوعیت تبلیغ مواد غذایی آسیب‌رسان و تعلق گرفتن عوارض بر آنها، محصولات پرچرب نباید تبلیغ شوند. به همین سبب دریافت مالیات از تولیدکنندگان این محصولات نیز در دستور کار قرار گرفته‌ است. مصرف کننده حق انتخاب دارد و سازمان غذا و دارو نیز به همین دلیل به هر دو محصول کم چرب و پرچرب مجوز می‌دهد. ما هم با آموزش و فرهنگسازی موظف هستیم به مردم در این مورد اطلاعات کافی بدهیم و بگوییم از محصول کم چرب استفاده کنید.

کد خبر 344617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha