همشهری آنلاین- علی شاکری: چند تیم آسیایی از جمله بانک سرمایه ایران، شانگهای گلدن چین، العربی قطر و تویودای ژاپن هر کدام با ۱ تا ۶ بازیکن برجسته خارجی که در میان آنان چند ستاره بزرگ جهان والیبال نیز حضور دارند، نبردی متفاوت با دوره‌های قبل را در مسابقات باشگاه‌های آسیا در میانمار در حال دنبال کردن هستند.

Georg Grozer

در این میان قطری‌ها در میان بی‌تفاوتی مسئولين کنفدراسیون والیبال قاره، با زیرپا گذاشتن قوانین، به جای دو بازیکن خارجی، شش بازیکن از ملیت‌های دیگر را به خدمت گرفته‌اند تا شاید بازهم به لطف دلارهای نفتی و خاصه خرجی‌های آنچنانی بتوانند عنوان کاذب را دیگری را برای کشور کوچکشان به ارمغان ببرند!

از معروف‌ترین چهره‌های ممتاز و شاخص والیبال جهان که از دید نماینده رسانه‌ای اعزامی فدراسیون دور مانده است، می‌توان به اسامی سرشناسانی چون برادران کواکوویچ (یورز و نیکولا) صربستانی، دی اولیویرا و ویستو نوس برزیلی، ژیگالدوی لهستانی، ایگور اومرسن کروات، رنان ریبرو و مهم‌ترین‌شان، بازیکن سرشناس آلمانی، گئورگ گروتسر، معروف به کابوس والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 لهستان اشاره كرد.

هنوز از یاد والیبال‌دوستان ایرانی نرفته است که این بازیکن ملی‌پوش آلمانی چگونه با نزدیک به 8 تا 9 سرویس مهیب پرشی باعث از هم پاشیدگی تیم ایران در آن رقابت‌ها شد.

حالا این ملی‌پوش آلمانی که سابقه قهرمانی با تیم بیلگوری بیلگرود روسیه در باشگاه‌های اروپا و جهان را دارد، در این فصل به تیم شانگهای چین پیوسته است و رویارویی دوباره‌اش با ملی‌پوشان ایرانی بانک سرمایه (میلاد عبادی‌پور، فرهاد ظریف، محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد قائمی) می‌تواند جذاب و تماشایی باشد.

هر چند در میانمار خیلی‌ها از جمله کریستین‌سون سوئدی، سرمربی تیم تویودای ژاپن شانس دو تیم بانک سرمایه ایران و العربی قطر را براي حضور در فینال قطعی می‌دانند، ولی احتمال رویارویی شانگهای و سرمایه در نیمه نهایی دور از ذهن نیست.

کد خبر 344613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha