شهردار تهران در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه شهرداری تهران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد تأکید کرد که بدون تأثیرپذیرفتن از جوسازی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها در چارچوب قوانین و مقررات برای حل مشکل مسکن کارکنان مجموعه تحت امرش تلاش می‌کند.

راسم تجلیل از کارکنان

يكي ديگر از تأكيدات محمدباقر قاليباف كه بارها از سوي حاضران در مراسم پانزدهمين جشنواره شهيد رجايي مورد تشويق قرارگرفت، اصلاح نظام اداري و اجرايي شهرداري تهران بود. وي دراين باره گفت: خداوند را شاكريم كه با همه فراز و نشيب‌ها و تمامي سختي‌ها و نارسايي‌هاي موجود، شهرداري تهران در بين همه دستگاه‌ها و براساس تمامي نظرسنجي‌ها، ‌كارنامه با افتخار و باشكوهي دارد. وي با اشاره به اثرات سوء برخي كج كاركردي‌ها، نارسايي‌ها و بي‌عدالتي‌ها در كشور گفت: ما در شهرداري تهران حتي يك مورد حقوق نجومي نداشتيم، چرا كه پرداخت حقوق‌ها در شهرداري تهران براساس منطق انجام مي‌شود و حتما مردم بين كساني كه سوءاستفاده كردند و كساني كه صادقانه خدمت كردند، تفاوت قائل خواهند شد.

  • عدالت و قناعت، مبناي آسايش و آرامش

شهردار تهران در سخنان خود از اهميت نيروي انساني براي مديريت شهري سخن گفت و افزود: بيش از 50هزار نفر به‌صورت مستقيم در اين سازمان مشغول فعاليت هستند و ما همه تلاش خود را براي رعايت عدالت در بهره‌مندي از امكانات رفاهي درميان آنها به‌كار مي‌بريم. نظر قاليباف اين بود كه اگر در هر سازماني عدالت و قناعت مبنا باشد، اين سازمان در حوزه رفاه به آسايش و آرامش خواهد رسيد اما اگر عدالت و قناعت نباشد ممكن است به آسايش برسيم اما حتما به آرامش نمي‌رسيم.

يكي از اشكالات اداري مورد اشاره از سوي قاليباف تعدد شركت‌هايي است كه تأمين منابع انساني مورد نياز شهرداري را انجام مي‌دهند درحالي‌كه اين شركت‌ها نه‌تنها هزينه‌هاي كارگزاري و ارزش افزوده به شهرداري تحميل مي‌كنند بلكه احساس نا‌امني شغلي را هم درميان نيروها به‌وجود مي‌آورند تاجايي كه به گفته قاليباف بيش از 90درصد مراجعاتي كه از درون سيستم با او صورت مي‌گيرد، موضوع نيروهاي شركتي است. وي ادامه داد: درصورت بازنشستگي كارمندان رسمي شهرداري به‌منظور جايگزيني آنها براساس ضوابط و مقررات، تعدادي از نيروهاي قراردادي را رسمي مي‌كنيم.

يكسان‌سازي‌ بيمه همه نيروهاي شاغل در شهرداري تهران نيز يكي ديگر از محورهاي سخنراني ديروز قاليباف بود به‌نحوي كه همه افراد اعم از كارگر و كارمند به‌صورت يكسان تحت بيمه شهرداري تهران قرار خواهند گرفت. وي درباره تأمين مسكن نيروهاي شهرداري نيز گفت:

دراين مورد خاص امتياز ويژه‌اي براي كارمندان با سابقه درنظرگرفته‌ايم. مثلا امسال در بودجه سال 95شهرداري تهران پيشنهاد داديم سقف تعيين شده براي معافيت عوارض پروانه براي تعاوني‌هاي حوزه مديريت شهري از 20ميليون تومان به 30ميليون تومان افزايش پيدا كند و ظرف يك دهه گذشته نزديك به 30هزار نفر در بيش از 100تعاوني شهرداري تهران ثبت نام شده‌اند و كار آنها براساس مصوبات شوراي شهر، مجلس شوراي اسلامي و آيين‌نامه واگذاري مسكن كه از سوي دولت ابلاغ شده، انجام مي‌شود. اين قوانين به مجموعه شهرداري تهران اختيار داده است كه در حوزه پروانه و املاك شهرداري تهران اقدام كرده و مشكل مسكن كاركنان خود را حل كند و تحت‌تأثير بعضي دروغ‌ها و جوسازي‌ها هم قرار نمي‌گيرد.

  • اقدامات براساس قانون

بنابراين گزارش، تا‌كنون بيش از 52درصد اين 30هزار نفر صاحب مسكن شده و 48درصد ديگر عمدتا زمين و پروانه ساختماني را دريافت كرده و براساس مجوزهاي موجود از تخفيف‌ها نيز برخوردار شده‌اند. شهردار تهران اطمينان داد كه در بحث واگذاري امتيازات پروانه و زمين براساس مر مقررات عمل شده و تخفيف‌هاي داده شده نيز بر همان اساس است حتي بعضي تعاوني‌ها با بيش از 5هزار عضو نظير تعاوني قوه قضاييه هم بودند كه مشكلاتي داشتند و شهرداري براساس مقررات تلاش كرد تا مشكل آنها را هم حل كند. قاليباف در عين حالي‌كه تأكيد كرد از هيچ تلاشي براي تأمين رفاه كاركنان شهرداري فرو‌گذار نخواهد كرد اما گفت: شايد كسي پيدا نشود كه به اندازه من در شهرداري وقت بگذارد اما تا امروز از هيچ مزايايي در شهرداري تهران استفاده نكرده‌ام و نخواهم كرد، اما براي رفاه كارمندانم حتي آبرويم را هم خواهم گذاشت.

خبر خوش ديگري كه قاليباف در جمع كاركنان شهرداري به مناسبت روز كارمند و هفته دولت خطاب به حاضران در جلسه همايش ديروز داد اين بود كه به‌منظور حمايت از توليد داخلي 10قلم از بهترين برندهاي ايراني را 15درصد زير قيمت بازار درقالب اقساط 36ماهه و بدون نياز به ضامن در اختيار كارمندان شهرداري قرار خواهد داد. وي خطاب به كاركنان شهرداري گفت: روزي من و شما و همه مخلوقات دست خداست مواظب باشيم كه خداي ناكرده در زندگي ما مال حرام و مشكوك وارد نشود كه آغاز انحراف است.

قاليباف همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به مناسبت هفته دولت، از دولت جمهوري اسلامي به‌عنوان يكي از متعلقات ارزشمند جامعه نام برد كه از يك طرف مسئوليت خدمت و ساماندهي نظام اسلامي را برعهده دارد و از طرف ديگر وظيفه مبارزه با نظام سلطه را بردوش مي‌كشد و به همين دليل دولت اسلامي در نظام مقدس ولايي كه مبتني بر فرهنگ قرآني و اهل‌بيت است ارزشمند محسوب مي‌شود. قاليباف خاطرنشان ساخت: وقتي كار، تلاش و پشتكار درجامعه و دولت به‌عنوان يك فضيلت و ارزش اجتماعي مورد توجه قرار گيرد، آن زمان است كه دولت مي‌تواند موفق باشد و ابعاد مادي و معنوي جامعه را ارتقا دهد.

  • ارتباط ارزشمند شهرداري با مردم

يكي ديگر از سخنرانان ديروز پانزدهمين جشنواره شهيد رجايي و تجليل از كارمندان نمونه شهرداري تهران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بود. مهدي چمران شهرداري را در مقايسه با ساير سازمان‌ها به‌عنوان نهادي نام برد كه بيشترين و نزديك‌ترين ارتباط را با مردم دارد. وي اين ارتباط نزديك با مردم را بسيار ارزشمند خواند و خطاب به كارمندان شهرداري گفت: آبروي شهرداري، شوراي شهر و شهر تهران دست شماست و تمام تلاش خود را انجام دهيد تا هنگام مراجعات مردمي كرامت انساني آنها را رعايت كنيد درحدي كه حتي اگر درخواستي خلاف قانون مطرح مي‌كنند با اخلاق خوش به آنها پاسخ منفي دهيد.

چمران شيوه رفتار با شهروندان از سوي كاركنان شهرداري را بسيار مهم قلمداد كرد تا جايي كه مي‌تواند در شناساندن شهرداري به مردم بسيار مؤثر باشد. رئيس شوراي شهر تهران با ابراز خوشحالي بابت تحولات عظيمي كه در شهرداري تهران روي داده، گفت: همين تحولات باعث شده شهرداري تهران بين دستگاه‌هاي ديگر جايگاه والاتري كسب كند اما ما به اين مقدار راضي نيستيم. يكي از آرزوهاي مطرح شده از سوي چمران اين بود كه كار مردم با شهرداري به‌صورت الكترونيك بدون نياز مراجعه مردم به شهرداري‌ها و دفاتر خدمات الكترونيك از همان خانه يا محل كار قابل انجام باشد.

  • قدرداني از كارمندان نمونه شهرداري

سيدجعفر تشكري‌هاشمي، معاون منابع انساني شهرداري تهران ‌ در جشنواره شهيد رجايي با تبريك هفته دولت و روز كارمند به تمامي كارمندان، كارشناسان و مديران پرتلاش مديريت شهري پايتخت گفت: هم‌اكنون كارمندان و كارگران شهرداري پايتخت در هر سطحي از خدمت با الهام از مكتب انسان‌ساز اسلام و تاسي از شهداي گرانقدر دوران دفاع‌مقدس خدمت خالصانه، بي‌منت، بموقع و كارشناسانه خود را در مجموعه شهرداري تهران پرشتاب، دلسوزانه و صادقانه پيش مي‌برند. وي گفت: تمامي واحدهاي شهرداري تهران تلاش بي‌وقفه‌اي را براي ارتقاي سرمايه‌هاي انساني شهرداري انجام مي‌دهند. بنابراين گزارش، ديروز در مراسم روز كارمند از مجموع 41هزار كارمند شهرداري تهران 410نفر به عنوان نمونه معرفي شدند.

کد خبر 344555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha