همشهری آنلاین: ‏نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه عملیات ترکیه در جرابلس نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، گفت ترکیه خود یکی از اولین حامیان تروریسم در سوریه است.

بشار الجعفری

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در جرابلس، این اقدام را نقض تمامیت ارضی کشورش خواند و گفت: اگر ائتلاف آمریکایی که طی دو سال گذشته به نقض حاکمیت سوریه مشغول است نبود، ترکیه جرات عملیات نظامی در جرابلس سوریه را نداشت.

وی با بیان این که ترکیه خود با پول‌ کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از اولین حامیان تروریسم در سوریه است به تشریح انگیزه‌های ترکیه از عملیات موسوم به "سپر فرات" پرداخت و گفت: آنچه در مرزهای شمالی سوریه از سوی ترکیه در حال انجام است در حقیقت داستانی قدیمی است چرا که نظام ترکیه پیش از این نیز اقدام به دخالت و نقض حاکمیت سوریه کرده و تروریست‌هایی را به این مناطق جلب و آنها را از مرزها عبور داده بود.

وی افزود: ترکیه خود اولین حامی تروریست‌ها بود که آنها را با پول کشورهای عربی به سوریه وارد کرد پس چطور می تواند مدعی شود که در جرابلس با داعش می‌جنگد در حالی که خودش اجازه تاسیس این گروه تروریستی را داده و آن را حمایت و مسلح کرده و هزاران خودروی تویوتا و دیگر خودروهای حامل سلاح را برایشان فرستاده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان تاکید کرد کسی که می‌خواهد به سوریه در جنگ با تروریسم کمک کند باید همگام با ارتش عربی سوریه عمل کرده و با ارتش ما درباره تروریست‌ها همکاری شفاف داشته باشد.

کد خبر 344505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha