جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: مهران مدیری که چندان اهل گفت‌وگو نیست، چند هفته بعد از حضور در برنامه تلویزیونی «هفت» تصمیم گرفت ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲ ساعت مقابل نمایندگان رسانه‌های گروهی بنشیند و از جزئیات فیلم سینمایی «ساعت ۵عصر» بگوید؛ نشستی که با حاشیه‌های فراوان همراه بود.

مهران مدیری
  • يك تصميم 8ساله

به گزارش همشهري، مديري كه نخستين بار در مقابل بيش از 30خبرنگار و عكاس قرار گرفته بود، درباره فيلم خود گفت: «8سال است تصميم دارم اين فيلم را بسازم و چون توليد «دورهمي» اوايل مهر متوقف مي‌شود، در نهايت مهر و آبان را بهترين فرصت براي ساختن ساعت 5عصر ديدم. ايده فيلم به 2سال پيش برمي‌گردد و موضوع آن ماجرايي است كه هر روز براي ما پيش مي‌آيد. داستان درباره زندگي آدمي است كه از 7صبح تا 5عصر بايد كاري انجام بدهد و در اين فاصله اتفاق‌هايي عجيب برايش مي‌افتد.»

  • حضور در فيلم تازه

وي كه دورهمي را تا ارديبهشت سال آينده روي آنتن خواهد داشت، درباره گروه سازنده فيلم خود گفت: «من در هر بخش سعي كردم از بهترين‌ها كمك بگيرم و به لحاظ فني هم گروه كاملا از برنامه دورهمي جداست. فيلمنامه تا 15روز ديگر آماده مي‌شود و موضوعي كاملا اجتماعي و واقعي دور از فضاهاي فانتزي دارد. البته در عين رئال بودن، كاملا كمدي است.

سوژه، تلخ و همان چيزي است كه ما ممكن است با آن در زندگي روزمره روبه‌رو باشيم.»مديري مثل بسياري از آثار خود نقش اول نخستين تجربه سينمايي خود را به سيامك انصاري سپرده است. او درباره ديگر بازيگران گفت: «ساعت 5عصر، كاري شلوغ است و انصاري سال‌هاست نقش اول آن را تمرين مي‌كند. او براي اين فيلم بسيار مناسب است چرا كه همه بلاهاي جهان سرش مي‌آيد و فكر مي‌كنم با توجه به تمريني كه داشته، از عهده نقش بربيايد. 2يا 3بازيگر ديگر هم تنها در چند سكانس بازي‌ مي‌كنند و خودم نقشي كوچك در آن دارم.»

وي با اشاره به حضور تعداد زيادي هنرور براي صحنه‌هاي بسيار شلوغ پروژه افزود: «در چند صحنه تمام پرده سينما با حضور آدم‌ها پر مي‌شود؛ به همين دليل من حدود 10دستيار و برنامه‌ريز دارم. من هيچ‌وقت به سكانس‌هاي خارجي علاقه نداشتم اما اين فيلم كلي صحنه خارجي دارد. ما در «مرد هزارچهره» در صحنه دادگاه، كار با بيش از هزار نفر را تجربه كرديم اما در سكانس خارجي اين تجربه را نداشتيم.»

كارگردان «در حاشيه» در ادامه به خستگي‌هاي ناشي از سريال‌سازي اشاره و تأكيد كرد: «در اين سال‌ها خيلي كار كردم، خسته‌ام و حتي خستگي كار دورهمي همراهم هست اما ساختن اين فيلم به من انرژي مي‌دهد. ساعت 5عصر يا بايد يك فيلم خيلي بزرگ و خوب شود يا يك فيلم ضعيف؛ اين پروژه حد وسط ندارد و سعي‌ام اين است كه كاري بي‌بضاعت نباشد. سعي مي‌كنيم فيلمي خوب بسازيم حتي اگر يك صحنه را با بيش از 20برداشت بگيريم.»

  • دستمزدي كه مشخص نيست

يكي از مهم‌ترين موضوع‌هايي كه در نشست مطرح شد، بحث شيرين دستمزد دورهمي و هزينه فيلم بود. مديري هم با همان لحن آشناي هميشگي ميان شوخي و جدي گفت: «براي فيلم 20ميليارد تومان از حامي مالي مي‌گيرم و دستمزدم براي هر قسمت دورهمي 60ميليون تومان است نه 30ميليون تومان! نمي‌دانم چرا عده‌اي شايعه كرده‌اند من 30ميليون تومان مي‌گيرم! اگر هم شايعه مي‌سازيد، مرا خراب نكنيد!»

  • انتشار كتاب زندگينامه در 4جلد

مهران مديري در بخشي از نشست فيلم سينمايي «ساعت 5عصر» از نگارش كتاب زندگي خود در سال آينده خبر داد. او با اشاره به اينكه قصد دارد خاطراتش را از چهارسالگي تا امروز در 4بخش بنويسد، افزود: «كتاب زندگي من 4جلد خواهد بود؛ از كودكي تا زمان حال كه يك برش از تاريخ معاصر ايران را در موضوع‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي روايت مي‌كند.» او گريزي هم به پرونده پزشكي زنده‌ياد عباس كيارستمي زد و با اشاره به اينكه يك‌بار در «در حاشيه» به موضوع حاشيه‌هاي پزشكي پرداخته، گفت: «چون هنوز چيزي درباره پرونده پزشكي مرحوم كيارستمي مشخص نيست، نمي‌توان نظر قطعي داد. ما يك‌بار درباره مشكلات پزشكان صحبت كرديم و دچار مشكل شديم!»

کد خبر 344426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha