چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد موشکی که کره شمالی بامداد امروز چهارشنبه سوم شهریور از یک زیر دریایی شلیک کرد وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی ژاپن شده که این اتفاقی بی سابقه است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد کره شمالی از یک زیر دریایی مستقر در ساحل شرقی این کشور یک موشک بالستیک شلیک کرد.

به گزارش «ان اچ کی» ژاپن، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت: «این نخستین بار است که موشکی که کره‌شمالی از یک زیر دریایی شلیک می کند وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کشور ما می شود.»

این خبر در حالی اعلام شد که ده‌ها هزار نظامی کره جنوبی و آمریکا از دوشنبه  اول شهريور در یک مانور مشترک مشارکت دارند. این مانور مشترک هر سال به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرد دست‌کم یک موشک که ماه مارس از روی زمین شیلک شده بود به این منطقه رسیده بود اما در مورد موشکی که از دریا شلیک می شود این اتفاق بی‌سابقه بود.

به گفته ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی، این موشک حدود ساعت پنج و نیم صبح چهارشنبه به وقت سئول، از یک زیر دریایی در دریای ژاپن شلیک شد.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی خاطر نشان کرد این موشک مسافتی حدود 500 کیلومتر را طی کرد که مسافت طولانی‌تری نسبت به آزمایش‌های موشکی قبلی کره شمالی است.

ارتش آمریکا با تأیید شلیک یک موشک بالستیک از یک زیر دریایی توسط کره شمالی، آن را «اقدامی تحریک‌آمیز» خواند و قول داد برای آن را به سازمان ملل مراجعه کند.

کد خبر 344231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha