سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

وقتی دختر جوان عکسی برای پسر موردعلاقه‌اش فرستاد و وانمود کرد که قصد دارد به زندگی‌اش پایان دهد، تصورش را هم نمی‌کرد این شوخی او به قیمت جان پسر جوان تمام شود.

متهم

بعدازظهر 27تيرماه به مأموران پليس خبر رسيد پسر 25ساله‌اي به نام اشكان در حياط خلوت خانه‌شان خود را حلق‌آويز كرده است. با حضور قاضي ايلخاني، بازپرس جنايي تهران در محل حادثه تحقيقات در اين پرونده آغاز شد.پسر جوان دست به‌خودكشي زده بود و پرونده با عنوان خودكشي روي ميز قاضي جنايي قرار گرفت اما چند روز بعد مادر قرباني به دادسراي جنايي رفت و از دختر جواني به‌خاطر مرگ پسرش شكايت كرد. او از چت‌هاي پسرش با دختر جوان در تلگرام پرينت‌هايي تهيه كرده بود كه نشان مي‌داد دختر جوان در ماجراي خودكشي پسر او نقش داشته است.

  • ماجرا چه بود؟

مادر اشكان گفت: پسرم دوران سربازي را طي مي‌كرد و بعدازظهر‌ها به خانه مي‌آمد. روز حادثه از سر كار كه به خانه برگشتم پس از ورود به حياط خلوت صحنه هولناكي را ديدم. پسرم با طناب سفيد رنگي خودش را حلق‌آويز كرده بود. وي ادامه داد: اشكان مهندس كامپيوتر بود و هيچ دليلي براي خودكشي نداشت. او هميشه به زندگي اميد داشت. از چند‌ماه قبل‌تر در حياط خلوت گل كاشته بود و حتي سابقه افسردگي و خودكشي هم نداشت.

اما اين اواخر كمي عصبي و پرخاشگر شده بود. آن هم به‌خاطر ارتباطش با دختري به نام مرجان بود. او هربار كه مي‌خواست به خواستگاري مرجان برود او مي‌گفت فعلا قصد ازدواج ندارد. مادر داغدار ادامه مي‌دهد: پس از مراسم ختم به سراغ موبايل پسرم رفتم. مي‌دانستم كاسه‌اي زير نيم‌كاسه است. مي‌خواستم دليل خودكشي پسرم را پيدا كنم.

وقتي تلگرامش را خواندم تازه پي بردم كه ماجرا از چه قرار است. اشكان آخرين بار با مرجان چت كرده بود. در حرف‌هايشان از خودكشي گفته بودند. گويا آن شب تصميم گرفته بودند به زندگي‌شان پايان بدهند. ابتدا مرجان عكس تيغي كه در دست داشت براي اشكان فرستاده و گفته بود كه مي‌خواهد در حمام رگ دستش را بزند. او پسرم را به‌خودكشي ترغيب كرده و تا جايي پيش رفته بود كه پسرم هم برايش نوشته بود كه او هم امشب به زندگي‌اش پايان مي‌دهد. پسرم به خيال اينكه دختر موردعلاقه‌اش خودكشي كرده، خودش را حلق‌آويز كرد. او حتي آخرين عكسش را كه طناب دار به گردنش بود براي مرجان فرستاده و از او خداحافظي كرده بود.

  • ماجرا؛ يك شوخي بود

با شكايت اين زن، قاضي ايلخاني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران مرجان را به دادسرا احضار كرد.
مرجان گفت: من و اشكان با هم از طريق تلگرام رابطه داشتيم اما من چون تهران زندگي نمي‌كنم كمتر يكديگر را مي‌ديديم. اين اواخر خيلي با هم اختلاف داشتيم.

من به او هرگز قول ازدواج نداده بودم و اينكه مادرش گفته پسرش قصد ازدواج با من را داشته، صحت ندارد. وي ادامه داد: آن شب او به من پيام داد كه از زندگي خسته شده است. اصلا رفتارهايش عادي نبود. صحبت از خودكشي كرد و من به شوخي برايش عكسي فرستادم.

اصلا عكس دست خودم نبود و اين عكس‌ها در تلگرام پر است؛ عكس فردي كه تيغ در دست دارد. همه‌‌چيز شوخي بود. حتي زماني‌كه عكس خودش را فرستاد كه طناب دار برگردنش آويزان كرده، من خنده‌ام گرفت. چون فكرش را نمي‌كردم كه اشكان موضوع را جدي بگيرد تا اينكه باخبر شدم او خودكشي كرده است.

قاضي جنايي پس از شنيدن اظهارات متهم براي او قرار وثيقه 200ميليون توماني صادر كرد و تحقيقات در اين خصوص همچنان ادامه دارد.

  • هشدار

در ماده743 قانون مجازات جرايم رايانه‌اي آمده است: چنانچه هركس از طريق سامانه‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي مرتكب اعمال زير شود، مجازات خواهد شد. «افراد را به ارتكاب جرايم منافي عفت يا استعمال مواد‌مخدر يا روانگردان يا خودكشي يا انحرافات جنسي يا اعمال خشونت‌آميز تحريك يا ترغيب يا تهديد يا دعوت كرده و يا فريب دهد.

يا اينكه از اين طريق شيوه ارتكاب يا استعمال موارد ذكر شده را تسهيل كند يا آموزش دهد.» در چنين شرايطي فرد به حبس از 91روز تا يك سال يا پرداخت جزاي نقدي از 5ميليون تا 20 ميليون ريال يا هردو مجازات محكوم مي‌شود.»

قاضي ايلخاني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران مي‌‌گويد: متأسفانه اين روزها تلگرام و شبكه‌هاي اجتماعي در ارتباطات افراد به‌شدت نفوذ كرده و حال آنكه بسياري از افراد هيچ آموزشي درباره نحوه استفاده از اين امكانات نديده‌اند و حتي ممكن است از مجازات و جرايمي كه در اين حوزه انجام مي‌شود بي‌خبر باشند. وي به خانواده‌ها هشدار داد كه مراقب نحوه استفاده فرزندانشان از شبكه‌هاي اجتماعي باشند و پيش از اينكه گرفتار حوادث تلخ شوند، نحوه استفاده بهتر از اين امكانات را به آنها آموزش دهند.

کد خبر 344165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha