همشهری آنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دست‌هایی می‌کوشند تا روح و حقیقت انقلابی بودن را از حوزه‌های علمیه بگیرند و از این رو حوزویان باید دراین جهت هشیار باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه آغاز سال تحصیلی مدرسه‌های علمیه منطقه کاشان، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از نهضت‌های اسلامی در جهان از حوزه‌های علمیه برخاسته‌اند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: فرمایش‌های ایشان می‌تواند بعدهای مختلفی داشته باشد که یک بعد مهم آن است که حوزه‌ها برای استمرارشان باید تولیدکننده نظریه‌های جدید در فقه، کلام، فلسفه، علوم اجتماعی و انسانی باشند.

وی تاکید کرد: برای استمرار انقلاب اسلامی نیازمند آن هستیم که حوزه‌های علمیه با پرداختن به مقوله‌های جدید، فکر و اندیشه تولید کنند.

آیت‌الله اعرافی، پایگاه‌هایی مانند حوزه‌های علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: این پایگاه‌ها در معرض توطئه‌ها و خطرهای بیرونی قرار دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین بعد دیگر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را در حماسه‌های اجتماعی مختلف و شعائر انقلابی دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه هم بعد معرفتی و بعد انقلاب و هم در بعد شعائر انقلابی بوده و هستند.

وی با بیان این که مخاطراتی که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند باید دور شود، گفت: مراجع عظام تقلید، استادان بزرگ حوزه و هم طلبه‌های انقلابی و جوان در صدد هستند که انقلابی ماندن و انقلابی شدن را در حوزه‌های علمیه عمق بیشتری بخشند.

اعرافی یادآوری کرد: طلبه‌ها و روحانیان در کنار فراگیری علم و آموزش، وظیفه دارند به مقوله اجتماعی بودن، پاسخگو بودن، انقلابی ماندن و تعمیق ابعاد حوزه، اهتمام روز افزون داشته باشند.

کد خبر 344154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha