همشهری آنلاین: شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در یک گزارش تصویری، گوشه هایی از ۵۰۰ روز جنایات رژیم سعودی و ائتلاف جنگی وابسته به ریاض در بمباران و قتل عام مردم یمن و همچنین تداوم مقاومت گسترده مردمی را از این کشور پخش کرد.

 ۵۰۰ روز جنایات عربستان علیه مردم یمن در تلویزیون دولتی روسیه

به گزارش ایرنا، خانم آناستازیا پوپوا خبرنگار گروه اعزامی این شبکه با حضور در جمع پرشمار تظاهرکنندگان ضد سعودی در صنعا پایتخت یمن گفت که حمله های مداوم ائتلاف سعودی به مردم با هدف بازگرداندن رییس جمهوری فراری سبب شده است، نفرتی عمومی از عبدربه هادی و حامیان خارجی وی بین یمنی ها فراگیر شود.

گزارشگر روسی در این گزارش که شامگاه یکشنبه و در پربیننده ترین زمان برنامه های این شبکه تلویزیونی پخش شد، افزود: مردم که بر اثر حمله های شبانه روزی، بمباران های مداوم و درگیری های داخلی شرایط فاجعه باری دارند، رییس جمهوری فراری و ائتلاف جنگی حامی وی را مسئول وضعیت کنونی می دانند.

این رسانه در گزارش خود افزود: حمله های هوایی ائتلاف وابسته به ریاض علیه مردم یمن متوقف نمی شود و هر روز قربانیان بیشتری از بین غیرنظامیان می گیرد.

در ادامه گزارش آمده است: بیشتر یمنی ها، عبد ربه هادی را که به عربستان گریخت و با استفاده از حمایت ریاض عامل ایجاد وضعیت کنونی و فراهم کردن زمینه حمله به یمن شد را خائن می دانند.

گزارشگر شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه افزود: سازمان پزشکان بدون مرز نیز به دلیل حمله های مکرر به مراکز درمانی و بیمارستانی محل ارائه خدمات رایگان به یمنی ها، تصمیم به توقف فعالیت ها و امداد رسانی های خود گرفته است، زیرا در آخرین حمله به یک بیمارستان چند نفر از جمله نیروهای پزشکی و مجروجان بستری شده بمباران ها کشته شدند.

خبرنگار این رسانه که به علت فعالیت های گسترده اطلاع رسانی از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تقدیر شده، در این گزارش گفت: یمنی ها به صورت گسترده و فراگیر علیه عربستان و کشورهای عضو ائتلاف جنگی شعار می دهند و تنفر خود را ابراز می کنند و همزمان با تشکیل شورای عالی سیاسی در یمن و ادامه مقاومت و اتحاد مردم، ریاض در حال تحمل شکست های بزرگ است.

پوپوا ادامه داد: نیروهای مقاومت مردمی یمن از پشتیبانی گسترده مردم این کشور برخوردارند و همزمان به افق برقراری صلح و آرامش در کشور امید بسته اند که زیر بمباران های بدون توقف ائتلاف عربستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه همچنین با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای عالی سیاسی یمن، گزارش داد: یمنی ها با برگزاری یک راهپیمایی بزرگ خشم خود را از رییس جمهوری فراری اعلام و تاکید کردند، عبدربه هادی که می خواهد با استفاده از بمباران های شبانه روزی ائتلاف سعودی ها، مستشاران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به قدرت برسد، باید سزای جنایات علیه مردم یمن را ببیند.

از سوی دیگر، نماینده پزشکان بدون مرز اعلام کرد: ائتلاف جنگی عربستان سعودی با وجود آگاهی همیشگی از مکان و موقعیت بیمارستان های سازمان در یمن، این مراکز درمانی را بمباران می کند که کشته ها و ویرانی های بسیاری بر جای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، حسن بوسنین در گفت وگو با اسپوتنیک ضمن اعلام اینکه یک کارمند گروه پزشکان بدون مرز در حمله های اخیر سعودی ها علیه مردم یمن کشته شده است، گفت: بمباران بیمارستان عبس در یمن چهارمین حمله به بیمارستان هایی است که در آن گروه های پزشکی ما کار می کنند. این اقدام ها در حالی صورت می گیرد که ویژگی های جغرافیایی این مراکز به گونه منظم به ائتلاف تحت امر عربستان سعودی داده می شود، ولی باز هم به بمباران ها ادامه می دهند.

وی افزود: بمباران ها بسیار شدید است. مردم از حمله های هوایی وحشت زده اند و همچنین دسترسی به کمک های پزشکی را از دست می دهند، زیرا نظام پزشکی و درمانی یمن از بین رفته است و ناگهان بر اثر ضربه های هوایی یک بیمارستان رایگان سازمان پزشکان بدون مرز ویران شد و 14 نفر از جمله یک کارمند سازمان کشته شدند.

عربستان و چند کشور عربی با پشتیبانی آمریکا، از ششم فروردین 1394در سکوت کامل و حمایت آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای بازگرداندن عبدربه هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی همه جانبه ای را به این فقیرترین کشور عربی آغاز کرده اند که افزون بر هزاران کشته و مجروج و همچنین آوارگی میلیون ها نفر، برای کشورهای متجاوز حدود 180 میلیار دلار هزینه و برای فروشندگان غربی تسلیحات سود داشته است.

ریاض تاکنون بارها آتش بس را نقض کرده و در تازه ترین تصمیم گیری نیز احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی اعلام کرد که عملیات همچنان ادامه خواهد یافت.

دولت سعودی افزون بر تداوم محاصره طولانی یمن به صورت گسترده زیرساخت ها، مدارس، بیمارستان ها، مساجد، جاده ها و پل ها، نیروگاه ها و خانه ها را هدف قرار می دهد و حتی آثار تاریخی و باستانی را بمباران می کند.

مجامع بین المللی با وجود استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، سکوت کرده اند و حتی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پس از مدت کوتاهی از درج نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه جهانی به دلیل کشتار کودکان یمنی، تحت فشارها و تهدیدهای مالی ریاض به سرعت از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

کد خبر 344025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha