همشهری‌انلاین: علی عبدالله صالحف رئیس جمهور پیشین یمن ضمن توصیف روسیه به‌عنوان "نزدیک‌ترین" دوست، آمادگی خود را برای همکاری با این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در مصاحبه با شبکه "روسیا۲۴" گفت: روسیه نزدیک‌ترین نزدیکان ماست و مواضع مثبتی در شورای امنیت دارد. ما دست‌مان را به سوی روسیه برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسمی که از سوی کشورهای متجاوز حمایت می‌شود، دراز می‌کنیم.

انصارالله یمن و حزب علی عبدالله صالح کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان را کشورهای متجاوز می‌دانند.

صالح افزود: ما از دوره اتحاد جماهیر شوروی توافق‌نامه‌هایی با روسیه داریم و آماده به جریان انداختن آن‌ها هستیم. توافق ما بر اصل مبارزه با تروریسم متمرکز است.

به گزارش ایسنا، او گفت: ما با اصل مبارزه با تروریسم موافقیم و با متجاوزان می‌جنگیم و در زمینه مبارزه با تروریسم دست‌مان را به سوی روسیه دراز می‌کنیم و تمامی تسهیلات را ارائه می‌کنیم. ما تسهیلاتی را در پایگاه‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مراکز به روسیه می‌دهیم و برای تقدیم تمامی تسهیلات به روسیه آماده‌ایم.

طی هفته‌های گذشته روسیه تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت درباره محکومیت اقدام‌هاي انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی را ناکام گذاشت.

کد خبر 343975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha