جمعه ۲۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل در حال تهیه و ساخت یک سیستم عامل برای نصب و اجرا بر روی تلفن‌های همراه است و پروژه GPhone به هیچ وجه برای ساخت یک گوشی موبایل جدید نیست.

متخصصان سخت‌افزار یک شرکت که اکنون مدت دو سال است برای اجرای این پروژه به صورت مخفی کار می‌کنند اعلام کرده‌اند تا پیش از این به اشتباه چنین برداشت می‌شد که گوگل قصد دارد با ساخت یک گوشی موبایل، محصول آی‌فون از شرکت اپل را با چالش دچار کند. [پا در کفش سازندگان تلفن همراه]

با این وجود، طبق آخرین اخبار منتشر شده اعتقاد بر آن است که گوگل در حال توسعه یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است تا بتوان آنرا بر روی انواع موبایل‌های موجود نصب کرد و هیچگونه دشمنی نیز با اپل نخواهد داشت بلکه در حقیقت این سیستم عامل‌های Symbian و Microsoft's Windows Mobile هستند که باید پس از این مراقب خود باشند.

Google's GPhone

کارشناسان بر این باور هستند که گوگل قصد دارد با اینکار سیطره خود بر بازار تبلیغات آنلاین در تلفن‌های همراه را کاملاً گسترش دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود گوگل نسخه‌ای از مجموعه نرم‌افزارهای کنونی خود را جهت استفاده در این سیستم عامل و از طریق موبایل‌ها طراحی نماید.

گوگل و یاهو پیشتر اعلام کرده بودند که در سال 2007 تمرکزشان بر روی نرم‌افزارهای اینترنتی تلفن‌های همراه و تبلیغات بر روی آنها خواهد بود.[جنگ موبایل بین غولهای اینترنتی]

کد خبر 34375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز