همشهری آنلاین: یک موسسه بین‌المللی ۵ کشور اول مقصد سرمایه‌های مستقیم خارجی را در دنیا اعلام کرده که بر اساس آن، آمریکا، چین، کانادا، آلمان و انگلیس در رتبه‌های یکم تا پنجم قرار می‌گیرند.

Investment

به گزارش مهر، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گزارشی، پنج مقصد اول سرمایه‌گذاری خارجی از حیث کسب بالاترین امتیاز شاخص اعتماد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ٢٠١٦، طبق گزارش جدید موسسه مشاوره A.T.Kearney را اعلام کرد. بر این اساس کشورهای آمریکا، چین، کانادا، آلمان و انگلیس در رتبه اول تا پنجم قرار می‌گیرند.

برای چهار سال متوالی است که دو کشور آمریکا و چین جزو بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) جهان هستند. در رتبه‌بندی ٢٠١٦ این شاخص، کشور انگلیس از رتبه سوم به پنجم تنزل کرده و در مقابل کشورهای کانادا و آلمان هر کدام یک رتبه ارتقا داشته‌اند.

در سال ٢٠١٦ در مقایسه با سال ٢٠١٥، رتبه شاخص اعتماد FDI کشور هند با دو رتبه بهبود از ١١ به ٩ رسیده؛ ضمن اینکه موقعیت کشور برزیل نیز در رابطه با این شاخص در سال ٢٠١٦ تضعیف شده و با شش رتبه کاهش، جایگاه ١٢ را از لحاظ شاخص اعتماد FDI، کسب کرده است.

رتبه کشور مکزیک نیز از ٩ به ١٨ افزایش یافته که نشان می‌دهد از جذابیت این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی در سال ٢٠١٦ کاسته شده است. گفتنی است شاخص مذکور صرفاً برای ٢٥ کشور اندازه‌گیری و رتبه‌بندی می‌شود.

در عین حال در گزارش دارایی‌های بازار و حکمرانی نیز که به تازگی منتشر شده، عوامل مهم مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی در حین اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری عنوان شده است.

بررسی‌های موسسه مشاوره A.T.Kearney نشان می‌دهد سه عامل اندازه بازار داخلی، هزینه نیروی کار که جزو عوامل مرتبط با دارایی‌های بازار است و همچنین شفافیت مقررات و نبود فساد که جزو شاخص‌های حکمرانی و مقررات به شمار می‌رود، از عوامل مهم اثرگذار بر مقصد انتخابی سرمایه‌گذاران جهانی است. عوامل سه‌گانه مذکور هر یک با سهم مساوی ١٥ درصد، در مجموع ٤٥ درصد از کل عوامل را در برمی‌گیرد.

کد خبر 343732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha