همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد حملات پی در پی به بیمارستان‌ها در یمن از جمله حمله هوایی اخیر جنگنده‌های سعودی به یک بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر عبس را مغایر با قوانین بین‌المللی قلمداد کرد.

بان کی مون

به گزارش ایسنا، بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حملاتی که به بیمارستان‌ها در یمن صورت می‌گیرد و از جمله‌ آن‌ها می‌توان به حمله هوایی روز دوشنبه (25 مرداد) به بیمارستان پزشکان بدون مرز اشاره کرد، نشان‌دهنده تعرضی جدی به قوانین بین‌المللی است.

در بیانیه‌ای که از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد صادر شد، آمده است که در جریان درگیری‌های یمن بیش از ۷۰ مرکز درمانی از جمله سه مرکز درمانی دیگر وابسته به پزشکان بدون مرز مورد هدف قرار گرفته است.

بان‌ کی‌ مون اظهار کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی، بیمارستان‌ها و کارکنان مراکز بهداشتی باید مورد حفاظت قرار گیرند و هر حمله‌ای علیه آن‌ها تعرض جدی مقررات بین‌المللی محسوب می‌شود.

پیش از این فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده بود که این سازمان حمله اخیر جنگنده‌های سعودی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در عبس را محکوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حملاتی که به تأسیسات پزشکی از سوی هر جناحی صورت پذیرد، محکوم است و ما هر حمله‌ای از این نوع را که باعث خسارت به بیمارستان پزشکان بدون مرز شده است، محکوم می‌کنیم.

در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک بیمارستان تحت مدیریت گروه پزشکان بدون مرز در شمال یمن چندین تن کشته شدند.

کد خبر 343546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha